تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 20:00
57 بازدید
کد خبر : 1544

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گیلان برگزار می‌شود

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گیلان برگزار می‌شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اول آبان ماه امسال در استان گیلان خبر داد و گفت: قصص قرآنی، دینی، مذهبی و قصه‌های اسطوره‌ای مشخصاٌ شهید حاج قاسم سلیمانی، و قصه آزاد از محورهای این جشنواره است.

به گزارش رصدرودسر، سیدجلیل میرعظیمی جیرسرایی امروز در سفری که به شهرستان رودسر برای دیدار با سرپرست فرمانداری این شهرستان داشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های کانون پرورش کودکان و نوجوانان با محوریت کتاب است.

وی کشف استعدادهای برتر و مستعد در کنار کتاب و کتابخوانی را از اولویت‌های کار کانون پرورش کودکان و نوجوانان دانست و افزود: همه فعالیت‌های کانون پرورشی با محوریت کتاب و کتابخوانی است که در این مکان غیراجباری استعدادهای کودکان و نوجوانان بعد از یک دوره کوتاه کشف و متناسب با آن ادامه مسیر می‌دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ نوع فعالیت در مراکز کانون پرورش فکری به کودکان ارائه می‌شود، گفت: در سطح استان گیلان ۳۱ مرکز ثابت و هشت مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند که مرکز رودسر جزو مراکز خوب و درجه یک در سطح استان است. 

میرعظیمی با اشاره به غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فصل تابستان تصریح کرد: تمام مشتریان کانون پرورش کودکان و نوجوانان دانش‌آموزان هستند و این مراکز به نوعی تکمیل کننده تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است اما از ۱۶ میلیون دانش‌آموز درصد پائینی تقریباٌ سه درصد وارد کانون می‌شوند که لازم است همه دستگاه‌های فرهنگی به ما در راستای توسعه فرهنگی جامعه حمایت کنند. 

به گفته وی، در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سطح گیلان بالغ بر ۴۰۰ هزار کتاب موجود است که تعداد ۱۲ هزار جلد آن در کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رودسر موجود است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه به مناسبت روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان  از ۱۸ تیرماه تا ۲۴ آبان هفته کتاب و کتابخوانی امسال نهضتی آغاز شده که طی سه مرحله تعداد سه میلیون جلد کتاب به کتابخانه‌های کانون تزریق شود، گفت: در وهله اول ۱۳ هزار جلد کتاب به استان گیلان تزریق شده که حدود یک هزار جلد آن به کانون پرورش کودکان و نوجوانان رودسر رسیده است. 

میرعظیمی از برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اول آبان ماه امسال در استان گیلان خبر داد و افزود: قصص قرآنی، دینی، مذهبی و قصه‌های اسطوره‌ای مشخصاٌ شهید حاج قاسم سلیمانی، و قصه آزاد از محورهای این جشنواره است. 

وی با اشاره به پیگیری مجموعه فرهنگی در چابکسر تصریح کرد: ساخت این مرکز در چابکسر بالغ بر ۱۰ سال است که اسکلت آن رها شده و برای تکمیل این پروژه در سال گذشته ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که ۱.۷ میلیارد تومان تخصیص یافت و برای ارتقای سطح فرهنگی شهرستان رودسر نیازمند است با نگاه مسؤولان استانی و شهرستانی این طرح هر چه زودتر تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد. 

توجه به حوزه‌های فرهنگی جامعه را نسبت به آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند
سرپرست فرمانداری رودسر نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم ارزشی و فرهنگی جامعه اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با پرورش نسل آینده کشور رسالت بزرگ و خطیری برای تعالی و پیشرفت کشور برعهده دارد. 

محمد حیدری نقش خانواده و آموزش را در شکل‌گیری شخصیت افراد بسیار مهم و ارزشمند خواند و افزود: اگر آموزش‌هایی که ارائه می‌شوند با مبانی فکری خانواده‌ها در تعارض باشد شخصیت کودکان و نوجوانان ما نیز دچار تعارضاتی خواهد شد که قادر به تمیز دادن درست و غلط بودن مباحث را نخواهند داد اینجاست که مربی و آموزش‌های آن می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. 

وی آموزش‌های عملی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از شاخصه‌های این مراکز برشمرد و گفت: دانش‌آموزان در مراکز کانون پرورش فکری به صورت داوطلبانه و غیراجباری حضور پیدا می‌کنند بنابراین آموزش‌های این مراکز بسیار پایدارتر از آموزش‌های مدارس است. 

سرپرست فرمانداری رودسر با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه‌های فرهنگی جامعه بیان کرد: کتاب به افزایش معلومات کودکان و نوجوانان کمک می‌کند برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باید جدیت داشت تا از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی فرهنگی جامعه جلوگیری شود. 

حیدری تربیت نیروی انسانی متعهد را لازمه جامعه امروی خواند و تصریح کرد: آینده کشور دست کودکان و نوجوانان است بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که کانون پرورش کودکان و نوجوانان جزئی از آن سیستم است برای تربیت نیروی انسانی باید تلاش شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.