تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1402 - 15:58
62 بازدید
کد خبر : 1714

تجهیز و راه اندازی ایستگاه پمپاژ رضامحله سارسر از بخش کلاچای

تجهیز و راه اندازی ایستگاه پمپاژ رضامحله سارسر از بخش کلاچای

با تجهیز و راه اندازی ایستگاه پمپاژ رضامحله سارسر کلاچای ۴۵ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه از کم آبی رهایی یافتند.

به گزارش رصدرودسر،سارسر با دارا بودن ۴۸۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۵۰ نفر در بخش کلاچای واقع است که شغل اصلی مردم این دیار کشاورزی و باغداری است.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر در مراسم افتتاح تجهیز و راه اندازی ایستگاه پمپاژ رضامحله سارسر از بخش کلاچای که به مناسبت هفته دولت و با حضور فرماندار و جمعی از مسؤولان محلی صورت گرفت،اظهار کرد: این ایستگاه پمپاژ در دو فاز دیده شده که فاز نخست آن شامل نصب تابلو برق ، الکتروپمپ و ساخت اتاقک و فاز دوم آن انتقال آب به طول ۲۵۰ متر با لوله ۱۶۰ و برق سه فاز نصب و راه اندازی شده است.

حسین نیک فرجام با قدردانی از همه مجموعه فرمانداری،بخشداری کلاچای ، شورای بخش و دهیاری و شورای رضامحله سار در کمک به اجرای این پروژه افزود: برای نصب و راه اندازی ایستگاه پمپاژ رضامحله سارسر بالغ بر دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون ريال سرمایه گذاری شده که ۵۰۰ میلیون ريال از کمک شورا و دهیاری رضا محله با کمک خیرین محلی بوده است.

به گفته وی ایستگاه پمپاژ رضامحله سارسر کلاچای چهاردهمین ایستگاه مورد افتتاح بوده که بالغ بر ۴۵ هکتار از اراضی منطقه را از کم آبی نجات می دهد.

۲۰۰۰ متر از خیابان ها و کوچه های رضامحله نیازمند آسفالت است

دهیار رضا محله سارسر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مردم این منطقه سال ها از مشکل کم آبی شالیزارها رنج می بردند و راه اندازی این ایستگاه پمپاژ از مطالبات روستائیان بوده است،گفت: زمینی که ایستگاه پمپاژ در آن تجهیز شده اهدایی آقای جعفررضایی فر از خیرین این روستاست که جا دارد بابت این اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه ایشان تشکر و قدر دانی کنم و همینطور از زحمات و تلاش های مجدانه مسئول آب و آب سوار  روستای رضامحله سارسر آقای حسین سلطانزاده  که با تلاش‌های شبانه روزی و ارائه خدمت به  کشاورزان منطقه در تولید کشور و معیشت مردم روستا گام برمی دارند.

وی تامین آب شرب مطمئن روستای رضامحله سارسر را از دیگر مطالبات مردم اعلام کرد و افزود: لوله کشی های این روستا به اوایل دوره انقلاب و شاید پیش از آن برمی گردد واقعاٌ پس از ۵۰ سال این لوله ها فرسوده و دچار شکستگی های فراوانی است که آب شرب زیادی به هدر می رود لازم است که آب و فاضلاب توجهی برای ترمیم و تعویض لوله های روستا داشته باشد.

مریم سلطانزاده با اشاره به خاکی بودن تعدادی از کوچه های روستای رضامحله تصریح کرد:حدود ۲ کیلومتر از خیابان اصلی این روستا و  کوچه های خاکی نیازمند آسفالت است که امیدوارم با همکاری و مساعدت مسؤولان این مهم محقق شود.

به گفته وی ضعف اینترنت ، ضعف و نوسان برق و گابیون بندی رودخانه روستا به طول حداقل ۳۰۰ متر از دیگر مطالباتی است که توسط دهیاری و شورای اسلامی رضامحله پیگیری های مستمری می شود تا با اجرایی شدن این پروژه ها مشکلات روستائیان مرتفع و رضایت مندی آنان جلب شود.

نقش موثر دهیاران و شوراهای دغدغه مند در تسهیل فرآیند امور روستا

اگرچه پیگیری کردن امور روستاها در بروکراسی های اداری امروز از مراحل تصویب یک طرح و برنامه گرفته تا اجرای آن بسیار سخت و کند است اما بسیاری از دهیاران و شوراهای اسلامی دغدغه مند برای اینکه رفاه بیشتری را برای مردم خود فراهم کنند تلاش زیادی به خرج می دهند و همه سختی ها را به جان می خرند تا رضایت مندی مردم فراهم شود.

در رضامحله سارسر کلاچای نیز با حضور خانم سلطانزاده دهیار روستا و آقایان یوسف ایوبی ،مختار ملکی و رضا ضمیریان به عنوان اعضای محترم شورای روستا تلاش شده با انسجام،همدلی و هم افزایی در بین مجموعه خود و تعامل با بخشداری ،شورای بخش  و دستگاه های اجرایی شهرستان و جلب مشارکت مردم ،گام های بلندی برای حل مشکلات روستا و خدمت به روستائیان بردارند که افتتاح و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ یکی از اقدامات و تلاش های به ثمر نشسته این خادمیان به مردم در حوزه عمران و آبادانی رضامحله است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.