تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 21:50
77 بازدید
کد خبر : 1889

نقش محوری بانوان کارآفرین در حفظ سنت ها و هویت ها و انتقال آن به نسل آینده جامعه

نقش محوری بانوان کارآفرین در حفظ سنت ها و هویت ها و انتقال آن به نسل آینده جامعه

فرماندار رودسر با اشاره به نقش بانوان هنرمند در حفظ سنت های دیرینه و هویت سرزمینی و انتقال این فرهنگ به نسل آینده جامعه گفت: روستاها به عنوان یک مولد در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار جامعه نقش محوری بر عهده دارند.

به گزارش رصدرودسر،محمدحیدری امروز در مراسم جشنواره چشم انداز توسعه پایدار روستایی در روستای گرجه پشت بخش مرکزی رودسر با قدردانی از تلاش های مادران و دختران این سرزمین در حفظ تاریخ و هنر سنتی منطقه اظهار کرد: هنرنمایی این بانوان در رونق اقتصادی،اشتغال و کارآفرینی خانواده ها و جامعه نقش موثری دارد.

وی با اشاره به تلاش بانوان در حوزه صنایع دستی و خوراک افزود:این هنرها و خلاقیت ها علاوه بر ایجاد اشتغال و کسب درآمد در حفظ سنت های دیرینه و هویت سرزمینی و انتقال این فرهنگ های غنی در جامعه به ویژه نسل آینده تاثیرگذار است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر مولد بودن را یکی از ویژگی های آن خواند و گفت:عدم وابستگی به شهرها و فراهم کردن نیازهای روستائیان با تولیدات خود می تواند به پایداری تولید کمک کند چون اشتغال و خودکفایی روستایی یک اصل ضروری و اجتناب ناپذیر برای امنیت غذایی و خودکفایی کشور است .

وی با تاکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان به ویژه بانوان با هدف توسعه اشتغال و اقتصاد خانواده ها ،تصریح کرد:  از مهمترین دغدغه بانوان کارآفرین فروش محصولات و ایجاد بازارچه‌های مناسب و حمایت دولت در بخش فروش و تضمین لازم برای حمایت از فعالیت‌های آنان است که در این زمینه راهکارهایی در سطح شهرستان رودسر برای ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی ارائه شده که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه مطلوبی برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.