تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 - 18:23
265 بازدید
کد خبر : 125

پیشرفت ۸۰ درصدی سد پلرود بعد از ۱۳ سال!

پیشرفت ۸۰ درصدی  سد پلرود بعد از ۱۳ سال!

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه پروژه سد پلرود در ۱۳ سال گذشته با ردیف بودجه ملی کلنگ خورده و امروز فقط ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با اتمام و افتتاح این طرح دو شهرستان رودسر و املش و هفت شهر و روستاهای زیادی ازنظر تأمین آب کشاورزی و شرب بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش رصدرودسر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری امروز در جلسه شورای اداری که در سالن شهید آوینی ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: اولویت اول شهرستان‌های رودسر و املش کشاورزی است و می‌تواند ارزش‌افزوده و گردش مالی را زیاد و جوانان ما را از بیکاری نجات دهد و بارقه‌های امید در مردم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه توجه به تولید و کشاورزی مورد تأکید دین اسلام، ائمه و مقام معظم رهبری است، افزود: پرداختن ویژه و تخصصی به کشاورزی منطقه باید در اولویت دولت قرار گیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس، گستردگی حوزه جغرافیایی و منابع انسانی را از مزیت‌ها و ویژگی‌های این شهرستان‌ها برشمرد و بیان کرد: شهرستان‌های رودسر و املش در بسیاری از حوزه‌های کشاورزی رتبه‌های اول و دوم کشوری را داراست.

وی به تولید فندق، گل‌گاوزبان، گل و گیاه، مرکبات، چای و کیوی در شهرستان‌های رودسر و املش اشاره کرد و گفت: تنوع مختلف تولیدات کشاورزی به جهت نوع اقلیم در این شهرستان‌ها به‌عنوان یک ظرفیت و قابلیت منحصربه‌فرد آن‌هاست که بایستی با اقدام جهادی موانع تولید و برندسازی در منطقه حل شود.

صفری با اشاره به تجاری‌سازی فندق و گل‌گاوزبان اشکورات تصریح کرد: متأسفانه برندسازی گل‌گاوزبان به دلیل غفلت‌های صورت گرفته در ادوار گذشته به نام جنت رودبار رامسر زده‌شده درحالی‌که چندین برابر ظرفیت آن در اشکورات رودسر وجود دارد و نیازمند توجه ویژه‌تری به محصولات منطقه است.

وی با اشاره به اینکه صنعت چای نیازمند توجه بیشتری است، افزود: به دلیل وسعت جغرافیایی شهرستان‌های رودسر و املش متأسفانه در حوزه آسفالت راه‌ها هم کوتاهی‌هایی صورت گرفته و شاخص بافت روستایی بنیاد مسکن ۳۷ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه سد پلرود در ۱۳ سال گذشته با ردیف بودجه ملی کلنگ خورده و امروز فقط ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: با اتمام و افتتاح این طرح دو شهرستان رودسر و املش و هفت شهر و روستاهای زیادی ازنظر تأمین آب کشاورزی و شرب بهره‌مند خواهند شد.

نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به اینکه اتمام پروژه سد نیازمند تأمین اعتبار است، بیان کرد: اتمام تصفیه‌خانه طول لات هم نیازمند اعتبار بوده که نیازمند توجه دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/

خبرنگار : ثریا شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.