تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 - 22:42
95 بازدید
کد خبر : 1869

احیا و جوانسازی بافت های فرسوده با حفظ هویت تاریخی رودسر ضروری است

احیا و جوانسازی بافت های فرسوده با حفظ هویت تاریخی رودسر ضروری است

سرپرست فرمانداری رودسر ظرفیت بازآفرینی شهری و بافت های فرسوده در فراهم کردن شرایط زندگی بهتر برای شهروندان را مهم خواند و گفت:احیا و جوانسازی بافت های فرسوده رودسر با حفظ هویت تاریخی این شهری ضروری بوده که نیازمند اهتمام جدی است.

به گزارش رصدرودسر،محمد حیدری امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در سالن اجتماعات فرمانداری رودسر با اشاره به نقش موثر بودجه های بازآفرینی و بافت های فرسوده در توسعه شهرها اظهار کرد:یکی از ظرفیت های بودجه ای که مغفول واقع شده سرفصل بودجه ای بازآفرینی و بافت های فرسوده و ناکارآمد است که متاسفانه شهرستان از این ظرفیت به حد لازم و کافی بهره مند نشده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه بازآفرینی شهری و بافت های فرسوده قابلیت انعطاف پذیری زیادی دارد و راحت تر جذب می شود،افزود: اهتمام لازم برای بهره مندی از این ظرفیت قانونی در جذب اعتبارات با هدف توسعه شهری ، فراهم کردن شرایط زندگی بهتر برای مردم و جلب رضایتمندی شهروندان ضروری است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر با اشاره به اینکه در شهر رودسر ما شاهد ناهماهنگی ها و عدم هارمونی هستیم که مشکلات زیادی در حوزه منابع درآمدی و تعویق انداختن روند توسعه شهری شده است ،تصریح کرد: ارئه خدمات بهتر برای شهروندان و استفاده از ظرفیت های بلااستفاده از بافت های فرسوده و ناکارآمد از اهداف بازآفرینی شهری است و ما بایستی از ظرفیت های قانونی برای بازآفرینی شهری رودسر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم احیا و جوانسازی بافت های فرسوده رودسر البته با حفظ هویت های تاریخی آن گفت: رودسر یک شهر تاریخی و با ظرفیت های زیاد است نبایستی این قدمت تاریخی مانع از پیشرفت و توسعه آن شود بایستی تلاش کنیم با اهتمام بیشتر، اجماع نظر و کار کارشناسی راهکارهای لازم برای جبران عقب ماندگی های موجود پیدا و با روحیه جهادی ،عزم انقلابی و پشتوانه تفکر و تعلق برای بهبود وضعیت شهرستان تلاش کنیم.

حیدری ظرفیت بازآفرینی را برای تحول و توسعه شهرهای رودسر،رحیم آباد،کلاچای، واجارگاه و چابکسر را بسیار مهم دانست و افزود:مدیریت شهری با اختصاص سهم ۳۰ درصدی می تواند ۷۰ درصد از بودجه لازم را از اعتبارات استانی و ملی دریافت کند که این می تواند شهر را متحول کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.