تاریخ انتشار : دوشنبه 9 خرداد 1401 - 10:24
139 بازدید
کد خبر : 313

آسیب های اجتماعی و ارتکاب جرم ره آورد خوش نشینان در گیلان

آسیب های اجتماعی و ارتکاب جرم ره آورد خوش نشینان در گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به مهاجرت زیاد غیربومی ها به این استان گفت: خوش نشینان با نمایش تجملات در گیلان شرایط آسیب های اجتماعی و ارتکاب جرم را در استان فراهم می کنند.

به گزارش رصدرودسر، حجت الاسلام حمزه خلیلی در جلسه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم حوزه قضایی بخش رحیم آباد در سالن اجتماعات آموزش و پرورش با حضور دهیاران و شوراهای این بخش اظهار کرد:برگزاری چنین جلساتی منجر به رسیدن مبنایی می شود تا نقاط ضعف و قوت ها بیشتر دیده شود و همگی باید خود را مقید به اجرای این مبناها کنیم.

وی با بیان اینکه اموال و دارایی ها ، ثروت عمومی حتی خصوصی همه مایه حیات هستند و نمی توان این اموال را به دست کسانی که اهلیت ندارند سپرد، افزود:اموال عمومی را باید به دست کسانی سپرد که با تصمیمات خود مصالح عموم مردم را تامین و اموال مردم را برای آیندگان حفظ کنند .

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه مدیران دلسوز و کارآمد نیاز جامعه امروز ماست، گفت:در اجرای قوانین طرح هادی قانونگذار مولفه هایی آورده که مصالح  روستایی و آینده نسل این جامعه دیده شده و مطابق افزایش سرانه نفوس محدوده طرح هادی نیز افزایش می یابد و تغییر کاربری هکتاری امکان پذیر نیست.

وی به اشاره به مهاجرت غیربومی ها به استان گیلان تصریح کرد: در بازدید از بخش رحیم آباد دیدم که بالای کوه ویلا ساخته شده متاسفانه عده ای با تغییر کاربری ها شرایط خوش نشینی سودجویان را در جای وسیع فراهم می کنند این افراد سند را از کجا آورده اند؟ درد روستایی این است که چطور افرادی براحتی جایی که امکان ندارد ساخت و ساز می کنند اما قسمتی از این امکان برای او فراهم نیست.

آسیب های اجتماعی ره آورد خوش نشینان در گیلان

خلیلی با اشاره به ره آورد فرهنگ رفاه و تجملات از سوی خوش نشینان در مناطق مختلف گیلان به ویژه روستاها افزود: خوش نشینان تجملات خود را نمایش می دهند و اختلاف سطح طبقاتی برای بومی ها فشار تحمیل می کند سبب آسیب های مختلف و ارتکاب جرم جوانان برای رسیدن به آن هدف فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا به سمت کسانی می رود که از روستایی استفاده می کند زمین او را می گیرد در مراکز با روابط نا سالم مجوز می گیرد و می سازد،گفت:نیاز داریم به این نتیجه برسیم که با تصمیمات خود مصالح جمع را ببینیم اما مصالح جمع را نابود نکنیم برای چند نفر و بگوییم حاکمیت ظلم کرده است.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه عده ای با تغییر کاربری ها برای سرزمین ما نیات شومی دارند، افزود:افراد سودجو تلاش دارند تا روستائیان را مقابل نظام قرار دهند و میان این درگیری منفعت عظیمی می برند.

وی با اشاره به اینکه طرح بازنگری برای غیربومیان سودجو نیست که هکتارها را بگیرند و روستائیان بهره ای نداشته باشد،گفت: برداشت شن و ماسه برای عمران شهرها و روستاها لازم است اما مجوز شن و ماسه برای کیست؟چه حجم برداشت می کند؟ یک ماشین برای عمران روستا و هزار ماشین برای منفعت برخی است؟دستگاه قضا مقابل غارتگران و سودجویان محکم ایستاده است.

هشدار رئیس کل دادگستری گیلان به غارتگران برداشت های غیرمجاز

خلیلی با اشاره به اینکه عده ای مقابل دستگاه قضا قرار گرفته اند و ذهن ها را مخدوش می کند که جلوی پیشرفت استان را گرفته ایم ، افزود:ما اصرار داریم که گیلان استانی عقب مانده است و باید جبران شود اما کسی که موجبات عقب ماندگی استان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز دستگاه قضا گردن غارتگری که از شن و ماسه برداشت کرد و به آلاخو اولوخ رسیده گرفته و با آن ها درافتاده چون کوچه ها و خیابان های  شما را دیدم که با این وضعیت زندگی می کنید،بیان کرد:کسی که تا دیروز هیچ چیزی نداشت امروز وقتی صحبت از اروپا می شود کوچه های برخی از کشورهای اروپایی را بهتر از کشور ما می شناسد با کدام پول و ثروت؟چه کسی او را به این دارایی رساند و برتر کرد ما را چرا مشغول کردند که بگوییم به حسن و حسین ظلم شد چرا نمی گویند ظلم را ما نکردیم آن که غارت کرد و برد سهم شما را به یغما برد این ظلم وسیع را انجام داد.

خلیلی با تاکید بر لزوم همراهی شوراها و دهیاران با دستگاه قضا گفت:ما از شما همراهی می خواهیم چون نباشی نمی توانیم این مسیر سخت را پیش برویم امروز قوه مجریه و قضائیه در کنار شما باشیم ما قدرت و توان شما را نداشته باشیم نمی توانیم به افق های خود برسیم این قدرت ملت است که به ما نیرو می دهد و ما این نیرو را می گیریم و پیش می رویم.

 گفتنی است که حوزه پسماند، طرح هادی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و زیست بوم از مهم ترین مباحث مورد بررسی نشست امروز بوده که توسط شوراها و دهیاران بخش رحیم آباد مطرح شد.

انتهای پیام/

خبرنگار: منور شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.