تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1402 - 22:31
44 بازدید
کد خبر : 1912

دومین همایش بزرگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی برگزار شد

دومین همایش بزرگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی برگزار شد

روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲، دومین همایش بزرگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی با حضور مدیران شرکت گاز و آموزش و پرورش استان و همچنین جمع کثیری از دانش آموزان و فرهنگیان از طریق برنامه شاد در سالن همایش روابط عمومی گاز گیلان برگزار شد.

به گزارش رصدرودسر، در این مراسم عیسی جمل نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین و میهمانان، گاز طبیعی را نعمتی الهی برای همگان دانست و گفت: همه ما باید با صرفه جویی و مدیریت مصرف شکرانه این نعمت را بجا آوریم.

وی نقش دانش آموزان را در فرهنگ سازی مصرف بسیار مهم برشمرد و گفت: آموزش صحیح مصرف انرژی در میان این عزیزان، زمینه ساز گسترش این فرهنگ مهم به خانه های مردم و مشترکین گاز طبیعی خواهد شد.

جمال نیکویی با اشاره به محدودیت منابع فسیلی کشور گفت: وظیفه ما است تا از این مواهب به نحو احسن استفاده کنیم و این نعمات را برای نسل های آینده به یادگار بگذاریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان با بیان اینکه یک درجه کاهش دمای منزل، موجب ۶ درصد صرفه جویی در مصرف گاز خواهد شد، اظهار داشت: مصرف کنندگان گاز طبیعی می توانند با استفاده از لباس مناسب در منازل و رعایت دمای آسایش (۱۸-۲۱ درجه) ضمن کاهش هزینه ها، شرکت گاز را درجهت ارائه خدمات هرچه بهتر یاری رسانند. 

در ادامه این برنامه امیر سراجی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان با بیان اهمیت نقش دانش آموزان در فرهنگ سازی و همسویی والدین با معلمان گفت: اشاعه فرهنگ مصرف بهینه انرژی بدون مشارکت همگان به نتیجه نمی رسد، لذا از دانش آموزان و معلمان انتظار داریم فرهنگ درست مصرف کردن را به خانه های خود نیز گسترش دهند. 

وی با اشاره به اجرای موفق طرح همیار پلیس در میان دانش آموزان گفت: امیدواریم دانش آموزان عزیز گیلانی با ایفای شایسته نقش خود در طرح سفیران انرژی موجب نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه انرژی در سطح استان شوند.

سراجی در پایان ابراز امیدواری کرد همکاری های فی مابین شرکت گاز و آموزش و پرورش در زمینه آموزش و فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی کمافی السابق ادامه یابد.

همچنین در این برنامه شهرام مداح حسینی رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان گیلان، با بیان اینکه یک درجه کاهش دمای منزل، موجب ۶ درصد صرفه جویی در مصرف گاز خواهد شد، اظهار داشت: مصرف کنندگان گاز طبیعی می توانند با استفاده از لباس مناسب در منازل و رعایت دمای آسایش (۱۸-۲۱ درجه) ضمن کاهش هزینه ها، شرکت گاز را درجهت ارائه خدمات هرچه بهتر یاری رسانند.

وی با اشاره به اجرای طرح سفیران انرژی، گفت: این طرح با کمک و همکاری آموزش و پرورش، و سایر ادارات در استان در حال اجرا است و تحقق آن موجب گسترش آموزه های مصرف بهینه گاز طبیعی در سطح جامعه شد.

مداح حسینی با تشریح نکات مهم در خصوص مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی برای دانش آموزان و معلمین، گفت: با صرفه جویی گاز توسط خانواده ها، زمینه برای انتقال گاز به صنایع و به تبع آن رونق تولید و اقتصاد استان فراهم خواهد شد.

در پایان این مراسم از جمعی از دانش آموزان به قید قرعه جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.