تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 22:56
87 بازدید
کد خبر : 1853

جشنواره بهار نارنج کومله در فهرست رویداد‌های گردشگری ثبت شد

جشنواره بهار نارنج کومله در فهرست رویداد‌های گردشگری ثبت شد

میرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت جشنواره انار و سوسن چلچراغ شهرستان رودبار و جشن بهارنارنج شهرستان لنگرود در فهرست رویداد‌های گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش رصدرودسر، ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان،امروز با اعلام این خبر گفت:  جشنواره انار و سوسن چلچراغ رودبار و جشن بهارنارنج  لنگرود با هدف ساماندهی مقصد‌ها و مسیر‌های جدید گردشگری، در فهرست رویداد‌های گردشگری کشور ثبت شد.

وی افزود: جشنواره انار که هر ساله از ۱۵ تا آخر مهر برگزار می‌شود با شماره ۲۰۲۲۴۹۹ و جشنواره سوسن چلچراغ هم که هر ساله از ابتدا تا پایان تیر به مدت ۲ ماه برگزار می‌شود با شماره ۲۰۲۲۴۹۸ به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: همچنین جشن بهارنارنج شهرستان لنگرود هم که هرسال اول تا ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود با شماره ۲۰۲۲۴۴۶ به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به تعداد زیاد آئین‌های بومی محلی استان که می‌توانند به صورت یک جشنواره فرهنگی و هنری برگزار شوند، گفت: این ظرفیت می‌توانند زمینه‌ی خوبی را برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری روستایی فراهم کند.

ولی جهانی از ثبت ۲۰۰ جشنواره فرهنگی، کشاورزی و آداب و رسوم در کمیته فرهنگی خبر داد و افزود: این جشنواره‌ها با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شناساندن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در مناطق روستایی و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه‌ی اقتصاد گردشگری در گیلان گفت: جشنواره آلوچه، توت فرنگی، جشنواره چای املش، گلاب‌گیری در شفت، مراسم نکوداشت آئین کچ چینی (برداشت پیله‌تر ابریشم) نمونه‌هایی از این دست جشنواره هاست که ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بیش از ۳۵ میلیون گردشگر از ابتدای امسال به گیلان سفر کرده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.