تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 20:40
56 بازدید
کد خبر : 1768

نقش محوری ثبت احوال در برگزاری انتخابات باشکوهتر

نقش محوری ثبت احوال در برگزاری انتخابات باشکوهتر

سرپرست فرمانداری رودسر با اشاره به حفظ اسناد هویتی افراد توسط سازمان ثبت احوال گفت:ثبت احوال نقش با ارائه آمار و اطلاعات دقیق افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات نقش محوری و کلیدی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در اسفندماه دارد.

به گزارش رصدرودسر،محمد حیدری امروز در مراسم تکریم و معارفه ریاست ثبت احوال شهرستان رودسر با اشاره به ماموریت های این سازمان اظهار کرد:سازمان ثبت احوال یک نهاد خدمات رسان و استراتژیک به لحاظ حفظ اسناد هویتی افراد است.

وی با اشاره به اینکه مردم اعتماد خاصی به ثبت احوال دارند،افزود:افرادی که در این سازمان فعالیت می کنند افرادی از امین ترین و با صلاحیت ترین افراد جامعه هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر به نقش محوری ثبت احوال در اجرای فرمان رهبری برای جوانی جمعیت در کشور گفت:این سازمان با ایده پردازی های خود جلودار اجرای طرح جوانی جمعیت به عنوان یک امر قانونی و حکومتی است اهتمام دیگر دستگاه های اجرایی با ثبت احوال برای تحلیل درست جمعیتی درچشم انداز آینده امری ضروری است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات نمایندگی و مجلس خبرگان در اسفندماه امسال تصریح کرد: ثبت احوال به عنوان یکی از اعضای هیات اجرایی انتخابات در اجرای وظایف قانونی خود در ارائه آمار دقیق از واجدین شرایط شرکت در انتخابات در کنار سایر ارگانها برای برگزاری انتخابات باشکوه تر نقش بسیار مهم و کلیدی دارد.

آمار و اطلاعات جمعیتی ثبت احوال مبنای برنامه ریزی های کلان کشوری است

مدیر کل ثبت احوال گیلان نیز در این مراسم به نقش ثبت احوال در ارائه خدمات دقیق و شفاف برای حفاظت و پاسداری از از اسناد مردم گفت:تلاش این سازمان حفاظت از اطلاعات هویتی مردم بوده که تمام این اطلاعات به صورت کاملاٌ الکترونیک توسط ۲۰۰ هزار نقطه بر خط به داده سازمان متصل است و این نهادها و سازمان ها از داده ثبت احوال استفاده می کنند.

امیر حسن زاد آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال را مبنای برنامه ریزی های کلان کشوری خواند و افزود: ثبت احوال در افزایش نرخ رشد جمعیتی و همچنین به عنوان منبع اسناد هویتی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه نقش آفرین است.

به گفته وی شهرستان رودسر از معدود شهرستان های گیلان است که ثبت احوال در این شهرستان ۴ اداره در چهار بخش کلاچای،رودسر،چابکسر و رحیم آباد دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم سیدابراهیم تقی زادگان به عنوان ریاست جدید ثبت احوال رودسر معارفه و از خدمات صالح اصغری ریاست سابق این اداره تکریم و قدردانی شد همچنین صابر رنجکش به عنوان ریاست جدید ثبت احوال رحیم آباد معارفه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.