تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 11:22
130 بازدید
کد خبر : 935

بهره مندی ۸۷٫۵ درصدی روستاهای رودسر از نعمت گاز طبیعی

بهره مندی ۸۷٫۵ درصدی روستاهای رودسر از نعمت گاز طبیعی

مدیر مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز استان گیلان از بهره مندی ۸۷٫۵ درصدی روستاهای شهرستان رودسر از نعمت گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش رصدرودسر، طرح گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی اشکورات رودسر با عنوان خوشه سجیران شامل روستاهای نیلو،پلام و زورزمه به مناسبت ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مدیران استانی و شهرستانی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

سید علیرضا میرباقری مدیر مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز استان گیلان در مراسم افتتاح گاز روستای نیلو با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درخصوص گازرسانی به روستاهای استان اظهار کرد: قبل از انقلاب هیچ‌ یک از روستاهای گیلان بهره مند از گاز نبود ولی بحمدالله پس از انقلاب اسلامی ۲ هزار و ۱۲۱ روستا در گیلان برخوردار از گاز شده است. 

وی با اشاره به سختی های فراوان اجرای پروژه های گازرسانی در مناطق صعب العبور و کوهستانی شهرستان رودسر افزود: برای گازرسانی به روستاهای نیلو، پلام و زورزمه بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه شده و ۲۵۹ خانوار از مزایای این طرح بهره مند شدند.

میرباقری با بیان اینکه میزان بهره مندی گاز خانوارهای روستایی شهرستان رودسر با گازرسانی به خوشه سجییران به ۸۷٫۵ درصد افزایش یافته است،تصریح کرد: طرح گازرسانی به یک روستای دیگر در شهرستان رودسر و ۳۴ پروژه گازرسانی در شهرستان های املش، تالش و شفت در دستور کار بوده که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

مدیر مهندسی و اجرای طرح های گاز گیلان همچنین از اجرای طرح بسیار بزرگ و سنگین گازرسانی به روستاهای منطقه اشکورات رودسر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه بزرگ شامل ۸۱ روستا در دو خوشه شوئیل و لشکان می باشد که هم اکنون در بخش مناقصه و پیمان سپاری قرار دارد. 

وی از مردم مناطق تازه گازدار شده درخواست کرد تا با رعایت نکات ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، شرکت گاز را در ارئه خدمات هرچه بهتر و رساندن گاز به سایر نقاط کشور و استان یاری رسانند.

میرباقری در پایان با قدردانی از همکاری شایسته مسئولین و مردم شهرستان رودسر با شرکت گاز در جریان پروژه گازرسانی گفت: بی تردید رضایتمندی مردم و دعای خیر ساکنین این روستاها روشنایی بخش راه ما خادمین ملت خواهد بود تا خدمات رسانی با دقت و سرعت بیشتری به انجام برسد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رودسر نیز در این مراسم با قدردانی از مدیریت و کارکنان شرکت گاز به جهت گازرسانی گسترده به روستاهای این شهرستان اظهار کرد: به فرموده رهبر کبیر انقلاب، خدمت به محرومین نوعی عبادت است و امروز شاهد تبلور عبادت و خدمت در این منطقه هستیم. 

محمدعلی حسین نیا با بیان اینکه همه مسئولین و مدیران با همراهی یکدیگر و استفاده از همه منابع به نفع مردم در حال خدمت هستند، گفت: در سال ۱۴۰۱، تعداد پروژه های عمرانی شهرستان رودسر ۲۲ درصد و بودجه این طرح ها ۱۷۸ درصد افزایش یافته است. 

گفتنی است که در پایان این مراسم مشعل گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی رودسر در روستای نیلو برافروخته شد.

پایان پیام/

خبرنگار:ثریا شعبان پور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.