تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 7:36
194 بازدید
کد خبر : 377

دومین جشنواره چادرشب بافی قاسم آباد برگزار شد

دومین جشنواره چادرشب بافی قاسم آباد برگزار شد

دومین جشنواره چادرشب بافی قاسم آباد با استقبال پرشور مهمانان و گردشگران برگزار شد.

به گزارش رصدرودسر،دومین جشنواره چادرشب بافی قاسم آباد پس از دو سال وقفه ایجاد شده در برگزاری این جشنواره به دلیل بیماری همه گیری کرونا با همکاری دهیاری ها و شورای های اسلامی قاسم آباد بزرگ در روستای ولی آباد برگزار شد.

میثم عزیزی دهیار ولی آباد احیا و معرفی فرهنگ میراث کهن و تاریخی مردمان قاسم آباد به مردم به ویژه نسل جوان را از اهداف جشنواره چادرشب بافی اعلام کرد و افزود:بازارچه صنایع دستی و محصولات محلی دهکده قاسم آباد با بیش از ۴۰ غرفه با هدف حمایت از صنایع دستی و تولیدات مردم این منطقه به مدت ۱۰ روز در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

چادرشب قاسم آباد به دلیل تنوع رنگ و نیز نقوش خاصی که بر روی آن نقش اندازی می شود جلوه ای خاص دارد  قاسم آباد که با نشان چادرشب بافی به ثبت ملی رسیده یکی از دهکده های چابکسر است که زنان زیادی از قاسم آباد در این رشته از صنایع دستی فعالیت می کنند.

قاسم آباد یکی از کاندیدای دهکده های جهانی گردشگری است

قاسم آباد علاوه بر چادرشب بافی و لباس محلی دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی است که خوشبختانه به گفته سید مصطفی فاطمی مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی که مهمان جشنواره چادرشب بافی هم بود به ظرفیت قاسم آباد به عنوان یکی از کاندیدای دهکده های جهانی گردشگری مطرح کرد و افزود: سازمان جهانی جهانگردی در حال انتخاب روستاهایی است که به عنوان دهکده های جهانی گردشگری معرفی کند که یکی از کاندیداهای وزارتخانه ما از پنج کاندیدایی که به آن رسیده روستای قاسم آباد از شهرستان رودسر است.

به امید روزی که ظرفیت ها و قابلیت های قاسم آباد و دیگر مناطق شهرستان رودسر به نفع اقتصاد مردمان خوب و نجیبش به خوبی احصاء و معرفی شود.

انتهای پیام/

خبرنگار:ثریا شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.