تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 9:02
76 بازدید
کد خبر : 1424

فعالیت  ۲۷ طرح سالم‌سازی  درسطح  نوار ساحلی  گیلان

فعالیت  ۲۷ طرح سالم‌سازی  درسطح  نوار ساحلی  گیلان

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به وجود ۳۰۲ نقطه خطرآفرین در سواحل استان گفت:برای فراهم کردن شرایط ایمن شنای مسافران و گردشگران ۲۷ طرح سالم‌سازی در سطح نوار ساحلی در ۸ شهرستان گیلان فعالیت می کند.

خبرنگار: منور شعبان پور

محمد  مهدی  نیازمند امروز در گفت و گو با رصدرودسر،با اشاره به نقاط خطرآفرین سواحل گیلان اظهار کرد : تلاش ها  براین است تا با فراهم سازی زمینه های لازم غریقی در سواحل  دریای خزر نداشته باشیم .

 وی  با اشاره به  300 کیلومتر نوار ساحلی گیلان از آستارا تا منطقه  چابکسر افزود: در طول این نوار ساحلی حدود ۳۰۲ نقطه خطرآفرین شناسایی شده و ۲۷ طرح سالم‌سازی دریا در ۸ شهرستان استان فعال است که  یک  طرح  دولتی و مابقی در اختیار شهرداری ها  و بخش خصوصی  است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به آزادسازی  سواحل درسال گذشته و نقاط خطر آفرین سواحل و ورودی به دریا تصریح کرد:  تلاش شده در نقاط  خطر  آفرین  که قالب آنها شنا ممنوع است  با نیروهای امدادگر و مراقبین  ساحلی  و ناجیان  غریق  از  غرق شدن مهمانان  و گردشگران  جلوگیری  کنیم  تا زمینه ای مناسب تر برای حوزه استفاده از دریا  فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه امسال اعتبارات  خوبی در حوزه سواحل پیش  بینی شده که بخشی  در حال  پرداخت  است،افزود: امیدوارم این اعتبارات  چه در بخش   حقوق ناجیان و چه  در  بخش فرهنگی وعمرانی برای آماده  سازی زیر ساخت  های سواحل توسط دهیاران  و در بخش های دولتی  آماده  سازی شود.

نیازمند  با اشاره به اینکه نسبت  به سال گذشته شاهد کاهش  ۸ نفری غریق بودیم، کفت:با تمهیدات  به عمل آمده  و حضور فعالانه جمعیت هلال  احمر و ناجیان  غریق   بکار گرفته  شد امسال   دو غرقی یکی درچاف لنگرود  و دیگری در کیاشهر شاهد بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.