تاریخ انتشار : شنبه 3 تیر 1402 - 20:35
83 بازدید
کد خبر : 1280

پیش بینی افزایش ۲۷ درصدی تولید چای خشک در کشور

پیش بینی افزایش ۲۷ درصدی تولید چای خشک در کشور

رئیس سازمان چای کشور از تولید ۱۳ هزار تن چای خشک خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم که امسال بیش از ۳۰ هزار تن چای خشک تولید شود که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش تولید خواهیم داشت که این احتمالاٌ تغییر خواهد کرد.

حبیب الله جهانساز در مراسم برگزاری جشنواره شکرانه برداشت برگ سبز چای در شهر واجارگاه در گفت و گو با رصدرودسر،با اشاره به آغاز برداشت چین دوم چای اظهار کرد: پیش  بینی می شود تا پایان فصل برداشت چای ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای توسط چایکاران شمال کشور برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه درمجموع   450 میلیارد تومان معادل ۵۳  درصد از مطالبات چایکاران شمال کشور پرداخت شده  است ،افزود: با توجه به فرصت ۴۵ روزه به کارخانه داران برای پرداخت سهم خود به چایکاران خوشبختانه جلوتر از آن فرصت و به موقع قدرسهم خود را پرداخت کردند.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره اینکه کارخانه داران ۷۳ درصد از سهم خود را به چایکاران پرداخت کردند، گفت:تاکنون ۱۳ هزار تن چای خشک تولید شده و پیش بینی می کنیم که امسال بیش از ۳۰ هزار تن چای خشک تولید شود که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش تولید خواهیم داشت که این احتمالاٌ تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به اصلاح و بهزراعی باغات چای شمال کشور محصول تولید شده امسال به لحاظ کمی و کیفی در وضعیت مطلوبی است، افزود:باتوجه به اینکه باغات چای ما قدیمی است وارقام جدیدی  به باغات ورود نکرده سازمان چای امسال قراردادی با  پژوهشکده چای بسته تا دو رقم جدید تولیدشده به عرصه های  باغی  وارد شوند همچنین  10 رقم  جدید از ارقام ژاپنی به دلیل سازگاری بهتر با محیط شمال کشور درحال قرارداد هستیم .

جهانساز با اشاره به اینکه واجارگاه  تنها شهری است  که واژه باغ شهر به آن اطلاق  می شود،تصریح کرد:  چون عرصه  های چایکاری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰هکتار عرصه چایکاری در حوزه شهری واقع  شده و خوشبختانه  تغییر کاربری پیدا نکرده  است  واین می‌تواند به  عنوان یک فرهنگ  برای باغ شهر و باغ روستا ها است که بتوانند این فرهنگ  را حفظ کنند.

پایان پیام/

خبرنگار:منور شعبان پور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.