تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 13:31
84 بازدید
کد خبر : 1189

جشنواره ای که ۱۰ هزار نفر را کنار هم جمع کرد

جشنواره ای که ۱۰ هزار نفر را کنار هم جمع کرد

جشنواره بهار نارنج کومله بهانه ای شد تا بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان و گردشگران برای سپری کردن اوقاتی خوش و شاد در کنار یکدیگر در این مکان حضور پیدا کنند.

به گزارش رصدرودسر،شهر کومله با ظرفیت های بالقوه طبيعی بالا و زیبایی که دارد می تواند یکی از قطب های مهم براي حضور گردشگران و سرمايه گذاراران در سطح استان گیلان باشد بنابراین جشنواره فرهنگی ، هنری و ورزشی بهار نارنج که از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار شد نقش بسزایی در معرفی هر چه بهتر منطقه به گردشگران دارد.

 جشنواره بهار نارنج یکی از جشنواره هایی است که حدود یک دهه در شهر کومله برگزار می شود و هر ساله با استقبال بی نظیر شهروندان و گردشگران مواجه است شهردار کومله در این جشنواره ایجاد شور و نشاط اجتماعی را از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره بهار نارنج اعلام کرد و گفت: تلاش ما این است که بتوانیم با معرفی ظرفیت های کومله گامی در راستای جذب گردشگر و سرمایه گذار برداریم تا با حضور آن‌ها به رونق اقتصاد و اشتغال منطقه کمک شود.

منوچهر مهدی‌پور با اشاره به اینکه جشنواره بهار نارنج از سال ۱۳۹۱ در کومله برگزار می شود،افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های که صورت گرفت امروز شاهد ثبت ملی این جشنواره هستیم.

نهمین جشنواره بهار نارنج از ۲۰ اردیبهشت به مدت سه روز در شهر کومله با حضور گروه های هنری مختلف برگزار شد در این جشنواره بیش از ۵۰ غرفه از محصولات صنایع دستی و هنری و سوغات محلی گیلان به نمایش درآمد و بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان و مسافران و گردشگران در این جشنواره حضور پیدا کردند.

در روز نخست این جشنواره مسابقات شطرنج با حضور ۲۲۰ شطرنج باز از سراسر کشور در سالن فاطمی کومله با هم به رقابت پرداختند و روز سوم جشنواره نیز کشتی گیله مردی با حضور پهلوانان گیلان و مازندران برگزار شد.

همچنین در جریان این جشنواره ملی، از سند ثبت ملی بهارنارنج رونمایی شد.

پایان پیام/

خبرنگار:ثریا شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.