تاریخ انتشار : جمعه 31 شهریور 1402 - 20:52
83 بازدید
کد خبر : 1830

محقق شدن نیمی از بودجه شهرداری لنگرود

محقق شدن نیمی از بودجه شهرداری لنگرود

شهردار لنگرود از محقق شدن نیمی از بودجه شهرداری لنگرود قبل از نیمه امسال خبر داد.

به گزارش رصدرودسر،صادق صادق پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس شهرداری لنگرود با اشاره به اینکه از ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ سکان مدیریت شهری لنگرود را برعهده گرفته است، اظهار کرد: بودجه پیش بینی شده شورای اسلامی شهر لنگرود در سال جاری ۲۲۵ میلیارد تومان است که به رغم همه مشکلات مانند واریز نشدن بودجه نفت و گاز برای شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر و همچنین کاهش ۵۰ درصدی مبالغ ارزش افزوده شهرداری توانسته تاکنون نیمی از بودجه پیش بینی شده را محقق کند.

پپرداخت  19 میلیارد از بدهی سال های گذشته 

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیارد از بدهی سنوات گذشته شهرداری لنگرود از بودجه امسال پرداخت شده است، افزود: اولویت نخست ما در مدیریت شهری لنگرود اصلاح زیرساخت ها است تا بتوان در ادامه، کارهای روبنایی خوبی برای شهروندان اجرایی کرد.

شهردار لنگرود با اشاره به اینکه برای دو پروژه خیابان آزموده و خیابان ۳۵ متری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: برای خیابان ۳۵ متری بیش از ۸۰درصد کار آن به پایان رسیده است.

وی با اشاره به موضوع مهم محیط زیست و مدیریت پسماند لنگرود تصریح کرد: برای جایگاه موقت زباله با یک پیمانکار قرارداد آزمایشی دو ماهه بسته شده که همه زباله به صورت کاملاٌ تفکیک شده بازیافت می شود اگر این کار به تأیید دستگاه های مربوطه برسد در مقیاس بزرگتری از سطح شهر این  طرح اجرایی خواهد شد هر چند برای کاهش زباله و حفظ محیط زیست نیاز است تفکیک زباله از مبدا توسط هر شهروند در منزل انجام شود.

صادق پور با بیان اینکه احداث زباله سوز در گیلان با توجه به آب و هوای استان و نوع زباله ها سفارش نمی شود، افزود: ۲ سال برای کارخانه کمپوست لنگرود اعتبار در نظر گرفته نشده بود در این مدت تلاش شده با گرفتن اعتبار لازم ، کار احداث سالن اول در مکان ساخت احداث کارخانه در حال انجام است. 

وی ساماندهی سگ های بلاصاحب را از  دغدغه شهروندان لنگرودی برشمرد و افزود: برای ساماندهی این سگ های ولگرد فضایی برای جراحی، درمان، عقیم کردن، پلاک گذاری و رهاسازی آن ها در نظر گرفته شده است.

توجه شهرداری لنگرود به برنامه های فرهنگی

شهردار لنگرود توجه به برنامه های فرهنگی در کنار کارهای عمرانی را یکی از رسالت های شهرداری ها خواند و گفت: این ظرفیت در لنگرود وجود دارد که مانند جشنواره نقاشی تورنگ که چند ماه گذشته با استقبال خوبی در این شهر برگزار شد برای سال های آینده در سطح گسترده تر و در قالب استانی برگزار شود.

آسفالت تمام کوچه های لنگرود تا ۱۴۰۳

صادق پور با بیان اینکه طرح تفضیلی شهر لنگرود به عنوان یکی از مطالبات مردمی توسط کارشناسان و حمایت های شورا تصویب و تایید شده انجام می شود،افزود: طی چند ماه گذشته بسیاری از خیابان ها و کوچه های پرتردد سطح شهر آسفالت شد و طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال ۱۴۰۳ همه کوچه هایی که دارای زیرسازی و لوله گذاری برای هدایت آب های سطحی باشند آسفالت می شوند. 

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های گردشگری و تفریحی شهر لنگرود رودخانه ای است که از وسط این شهر عبور می کند،گفت: به دلیل عدم نگهدارای درست رودخانه لنگرود دارای مشکلاتی است فاضلاب در ایام گذشته به سمت رودخانه هدایت و باعث آلودگی آن شده ابتدا باید مشکلات زیست محیطی آن حل شود و در گام های بعدی بتوان کارهای روبنایی و زیباسازی را برای استفاده عموم شهروندان اجرایی کرد. 

عذرخواهی آقاجانیان از شهروندان لنگرودی برای به سرانجام نرسیدن طرح ساماندهی دستفروشان

رئیس شورای شهر لنگرود نیز در این مراسم با عذرخواهی از شهروندان در خصوص به سرانجام نرسیدن طرح ساماندهی دستفروشان این شهر به رغم تعبیه ۹۰ غرفه با تمام امکانات نور و نصب دوربین در پارک بازار به دلیل برخی از مسائل قانع کننده مدیریت شهرستانی گفت: پرداخت حق و حقوق پرسنل شهرداری از دیگر دغدغه‌های شورا و شهرداری است که خوشبختانه طی این مدت هر ماه به صورت مستمر اضافه کاری پرسنل پرداخت شده است.

سیروس آقاجانیان با اشاره به اجرای لوله گذاری خیابان ۳۵ متری میدان امام حسن مجتبی(ع) با ۹۸ درصد پیشرفت، لوله گذاری فاز اول برای ۴ کوچه، لوله گذاری فاز دوم برای ۸ کوچه، پالت کاری خیابان شورا، روکش آسفالت به متراژ ۵۰ هزار متر مربع افزود:لوله‌گذاری خیابان ۳۵ متری تا میدان امام حسن مجتبی (ع) با ۹۸ درصد پیشرفت و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و روکش آسفالت ۲۹ کوچه به مساحت  50 هزار متر مربع و  اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از دیگر پروژه های شهرداری لنگرود است.

گفتنی است در این مراسم از سامان رضی دارنده مدال برنز مسابقات جهانی پارا وزنه برداری امارات از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.