تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 21:35
66 بازدید
کد خبر : 1536

مقاوم سازی مسکن روستایی در رودسر ۷ درصد از متوسط استانی بالاتر است

مقاوم سازی مسکن روستایی در رودسر ۷ درصد از متوسط استانی بالاتر است

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در بحث مقاوم سازی مساکن روستایی ، شهرستان رودسر را با ۶۴ درصد پیشرو خواند و گفت:متوسط استانی در مقاوم سازی مساکن روستایی ۵۷ درصد و متوسط کشوری ۵۱ درصد است.

به گزارش رصدرودسر، حامد دائمی امروز در بازدید از برخی روستاهای شهرستان رودسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در بازدید میدانی از روستاهای چایجان،خسادان ،میانده و لمینجوب برخی از مشکلات احصاء و بزودی رفع خواهد شد.

وی بازنگری طرح هادی ،کوتاه کردن زمان بازنگری و اجرای طرح های هادی را از مهم ترین مطالبات روستاهای رودسر خواند و افزود:در اجرای طرح هادی مانند دیواره سازی برای اراضی رانشی با توجه به خطراتی که برای معابر روستایی داشت به صورت میدانی تصمیماتی گرفته شد که از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان و هم اعتبارات استانی بتوانیم اقدام کنیم .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به دستور اکید استاندار در خصوص تهاتر کردن قیر تصریح کرد: از ۲۶۸ میلیارد تومان سهم استانی ۲۳ مییارد تومان تخصیص شهرستان رودسر است که عن قریب با توجه به پیمانکارانی که شناسایی می شود در قالب ۳۱ پروژه با برنامه ریزی مسؤولین شهرستانی به مرحله آسفالت خواهد رسید.

وی با اشاره به تهیه طرح برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار که تاکنون طرح هادی تهیه نشده است ،گفت:تقریباٌ ۱۹ طرح جزء تکالیف اصلی بنیاد مسکن استان و فرماندار شهرستان رودسر است که قرار شده بخشی از طریق کمیته برنامه ریزی و بخشی از طریق اعتبارات ملی جزءاولویت ها باشد.

دائمی به بحث بازنگری طرح های هادی اشاره کرد و افزود:در سطح استان گیلان روستاهایی که دوره ۱۰ ساله آن به اتمام رسیده ۶۹۰ روستا است که به تبع آن در رودسر ۶۸  روستا بوده که قرار است برای اجرای این هم فازبندی شود.

وی در بحث مقاوم سازی مساکن روستایی ، شهرستان رودسر را با ۶۴ درصد پیشرو خواند و گفت:متوسط استانی در مقاوم سازی مساکن روستایی ۵۷ درصد و متوسط کشوری ۵۱ درصد است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به ضعف اجرای پروژه های طرح های عمرانی روستایی در رودسر اشاره کرد و افزود:با توجه به تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار هماهنگ شده که در سنوات آتی از اعتبارات ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برای بالا بردن و افزایش این شاخص در شهرستان تلاش شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.