تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 19:25
69 بازدید
کد خبر : 1478

رودسر میزبان چهل و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم می شود

رودسر میزبان چهل و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم می شود

امام جمعه رودسر با تاکید بر لزوم ترویج قرآن در جامعه و دستورات آن در زندگی گفت: رودسر در هفته دولت امسال میزبان چهل و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم خواهد بود.

به گزارش رصدرودسر، حجت الاسلام تقی روحانی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی با موضوع قرآن در سالن آیت الله جنیدی اظهار کرد:به رغم تلاش های دشمن برای کمرنگ جلوه دادن محرم و ارزش های دینی مردم ما در سراسر کشور به ویژه مردم متدین رودسر با حضور پرشور خود حرکت زیبایی را به نمایش گذاشتند تا ما شاهد بهترین و موثرترین مجالس عزای حسینی باشیم.

وی ترویج روحیه قرآنی و دینی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از موضوعات بسیار مهمی که امروز در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ترویج قرآن و دستورات آن در زندگی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی رودسر از برگزاری رویداد بزرگ مسابقات استانی قرآن به مناسبت هفته دولت در این شهرستان خبر داد،گفت: رودسر طی روزهای اول و دوم شهریور ماه میزبان حاملان قرآنی از سراسر استان گیلان در رشته های مختلف برای راهیابی به مرحله مسابقات کشوری خواهد بود.

۱۳۹ متسابق گیلانی در مرحله استانی مسابقات قرآنی شرکت می کنند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان به میزبانی رودسر اظهار کرد:این دوره از مسابقات قرآن کریم همزمان با هفته دولت و با یادبود شهید والامقام انصاری تنها استاندار شهید کشور که رودسر زادگاه این شهید بزرگوار است و شهید نورانی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال یک هزار و ۲۰۰ نفر از فعالان قرآنی از رشته های مختلف در مسابقات شهرستانی اوقاف ثبت نام کردند که از این تعدد ۹۰۰ نفر از بانوان جامعه بودند،تصریح کرد: ۱۳۹ متسابق گیلانی در مرحله استانی مسابقات شرکت می کنند که از این تعداد ۶۴ نفر خانم و ۷۵ نفر آقا هستند که در رشته های ۵ جزء،۱۰ جزء،۲۰ جزء قرآن کریم،قرائت،ترتیل،اذان،دعا خوانی و مدیحه سرایی با هم رقابت می کنند.

حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به برگزاری مسابقات آوایی افزود: گیلان برای حضور در این مسابقات ۲۰ نفر سهمیه دارد که در آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه گیلان سومین استان کشور به لحاظ دارا بودن بیشترین امامزادگان و بقاع متبرکه است،گفت:در کنار موقوفات و مدیریت بقاع متبرکه فعالیت های قرآنی از وظایف ذاتی اوقاف و امور خیریه است که اوقاف و امور خیریه گیلان در حوزه آموزش قرآن از سال ۹۱ تاکنون ۳۰۰ مربی قرآنی آموزش داده که برخی در بقاع متبرکه فعالیت می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه ترویجی بیان کرد: هر سال حداقل ۵۰۰ محفل انس با قرآن و یک هزار جلسه جزء خوانی در مناسبت های مختلف با حضور قاریان بین المللی ، ملی و  استانی در سراسر گیلان برگزار می شود.

ترویج بی حجابی و تغییر باورهای دینی از توطئه های دشمن است

سرپرست فرمانداری رودسر نیز در ادامه این نشست برگزاری رویداد بزرگ قرآنی در این شهرستان را اقدام خوب و پسندیده خواند و گفت:در شرایطی که امروز دشمن تمام قد وارد مقابله فرهنگی و هدف قرار دادن ارزش های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی شده برگزاری چنین فعالیت های فرهنگی در شهرستان می تواند جامعه را در برابر هجمه های دشمن مصون نگه دارد.

وی انقلاب اسلامی را انقلاب فرهنگی خواند که مورد هدف دشمن است،افزود:تغییر باورها و ترویج بی حجابی از توطئه های دشمن برای ضربه زدن و نابودی انقلاب اسلامی است و با توجه به قرار گرفتن در آستانه سالگرد اغتشاشات اخیر این رویداد می تواند اقدامی پیشگیرانه در سطح استان گیلان باشد باید از این فرصت فرهنگی به بهترین شکل ممکن بهره گرفت.

محمد حیدری با اشاره به میزبانی رودسر از بیش از ۱۳۰ نفر از فعالین حوزه قرآنی در هفته دولت تصریح کرد:این شهرستان آمادگی و توانایی لازم برای برگزاری چنین رویداد بزرگ فرهنگی را دارد تا مقدمه ای برای برگزاری سایر رویدادهای فرهنگی استان در این شهرستان باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تبلیغات لازم از طریق رسانه ها و فضای مجازی برای اطلاع رسانی و آگاهی مردم در سطح استان گیلان افزود:ما وظیفه داریم در راستای ترویج هر چه بهتر و بیشتر قرآن کریم اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.