تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 - 20:42
76 بازدید
کد خبر : 1321

برگزاری همایش شهرهای فردا (نوآوری، خلاقیت و توسعه پایدار)

برگزاری همایش شهرهای فردا (نوآوری، خلاقیت و توسعه پایدار)

رییس کمیسیون توسعه پایدار با اشاره به همایش شهرهای فردا (نوآوری، خلاقیت و توسعه پایدار) گفت: توسعه باید به شکلی فراگیر در تمام ابعاد از جمله بعد فرهنگی باشد.

به گزارش رصدرودسر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ،رییس کمیسیون توسعه پایدار با تبریک روز عید غدیر یادآور شد: عید غدیر یکی از اعیاد فرخنده و بسیار بزرگ مسلمین و حتی غیر شیعه‌ها است. امروزه همگان به شخصیت والای امیرالمومنین‌(ع) واقف و معترف هستند. شیعیان جهان پیروی از حضرت علی(ع) به عنوان یک انسان کامل را برای خود افتخار می‌دانند. شخصیت بزرگی که خداوند متعال اعلام می‌دارند که به وسیله چنین شخصیتی دین خود را تکمیل کرده است. در این راستا وظیفه ما معرفی صحیح عید غدیر است.

   هادی رمضانی با تاکید بر فضایل عید غدیر بیان نمود: در این عید برخی امور مانند اطعام دادن، کمک به دیگران، صحبت و معرفی در خصوص جایگاه امامت تاکید شده است. اگر جایگاه امامت در دنیا به درستی معرفی می‌شد شاید امروز بسیاری از مشکلات را نداشتیم. روزمرگی باعث شده توجه کمتری به اهمیت این مباحث داشته باشیم.

وی با اشاره اهمیت کار مبلغان دین افزود: انسان‌هایی که برای دین و معرفی دین تلاش می‌کنند از جایگاه ویژه‌ای نزد پروردگار عالم برخوردار هستند. شیخ ابراهیم زکزاکی از رهبران شیعه نیجریه از جمله افرادی بود که پس از یک سفر به ایران به کشور خود بازگشت و تا کنون ۲۵ میلیون نفر شیعه توسط ایشان پرورش یافت. این شخصیت در این راه ۶ فرزند خود را از دست داد و خود نیز با توجه به آسیب‌هایی جسمی که در این سال‌ها از گلوله خوردن و زندانی شدن دیده اکنون نیز در حصر به سر می‌برد. انسان‌های صادق این چنین تاثیر گذارند و دیگران را به باورهای خود جذب می‌کنند. اگر جایی نتوانستیم این چنین جذاب عمل کنیم این نقص از ما است. همه نوع امکانات را در این کشور در اختیار داریم اما نتوانستیم به نتیجه مطلوب برسیم و متاسفانه برخی از افراد را مشاهده می‌کنیم که از دین خدا گریزان هستند. ابتدا باید خود را ساخت و به آن چیزی که باور داریم عمل کنیم تا دیگران نیز با این عملکرد جذب شوند.

وی با اشاره به همایش شهرهای فردا (نوآوری، خلاقیت و توسعه پایدار) تصریح نمود: توسعه باید به شکلی فراگیر در تمام ابعاد از جمله بعد فرهنگی باشد. همایش شهرهای فردا از جمله اموری است که با استفاده از افراد متخصص در شهرداری و دانشگاه تاثیر به سزایی برای شهر در پی دارد.

رییس کمیسیون توسعه پایدار در ادامه با بیان اهمیت گردشگری در توسعه شهر افزود: پیگیری‌های زیادی بابت راه‌اندازی رصد خانه کوشیار گیلانی توسط کمیسیون انجام شد. این رصد خانه اکنون در اختیار یکی از شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد است که علاوه بر درآمدزایی در خصوص مباحث علمی نیز تاثیر گذار خواهد بود. نگاه صرف درآمد‌زایی به چنین مجموعه‌هایی باعث نابودی آن خواهد بود. چنانکه در گذشته نیز چنین تجربه‌ای صورت گرفت.

هادی رمضانی با تاکید بر اهمیت کار فرهنگی در مراکز مورد تجمع مردم تصریح نمود: برخی به دلیل اتفاقات ناگواری که به لحاظ فرهنگی در پیاده‌راه رخ می‌دهد به فکر جمع کردن پیاده راه هستند. در این شهر خانواده های متدینی زندگی می‌کنند که برخی از رفتارها مانند حضور برخی مسافران با شلوارک در شهر و پیاده راه را نمی‌پسندند. سازمان‌های فرهنگی و مجامع علمی مرتبط باید برای فرهنگ‌سازی و اتحاد بین مردم برنامه‌ریزی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.