تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 16:03
251 بازدید
کد خبر : 77

گروه سلامت خبرگزاری فارس:

تزریق ۱۰۰ میلیون دُز واکسن در ۱۰۰ روز/ ایران در صدر توجه جهان

تزریق ۱۰۰ میلیون دُز واکسن در ۱۰۰ روز/ ایران در صدر توجه جهان

در حالی که در دولت قبلی تعداد واکسن تزریق شده در کشور تا مردادماه به ۱۸٫۵ میلیون دز رسیده بود؛ با روی کارآمدن دولت سیزدهم و تلاش چشمگیر آن در تامین واکسن مورد نیاز، اکنون ۱۰۵ میلیون واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

کرونا حالا نوزاد ناخلفی است که حدود دو سال سن دارد؛ دنیا را با خود درگیر ساخته و هرروز جان تعداد زیادی از مردم جهان را گرفته و عده زیادی را روانه بیمارستانها و مراکز درمانی می‌کند؛ ویروس مهلک و خطرناکی که هر روز با شکل و شمایل دگر‌گون شده خودنمایی می‌کند و دلهره و اضطراب ناشی از ترس از ابتلا به آن، همچون شبه خوفناکی ساکنان این کره خاکی را تعقیب می‌کند.

در مسیر مقابله با این ویروس مرموز قاطبه متخصصان و صاحب نظران پزشکی بر نقش بسیار موثر تزریق واکسن و واکسیناسیون عمومی تاکید و تصریح دارند و موضوع واکسیناسیون عمومی همواره مورد توجه مسؤولان بلند پایه کشورها به خصوص ایران قرار گرفته است.

 در این میان، در دولت گذشته به دلائل مختلف واکسیناسیون عمومی از سرعت قابل قبول و موثری برخوردار نبود و کم توجهی در مسیر تامین واکسن و اقدامتا عملیاتی لازم در تسریع واکسیناسیون مورد انتقاد مردم قرار گرفت.

با روی کارآمدن دولت سیزدهم، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور بر اهمیت تسریع و تسهیل واکسیناسیون عمومی علیه کرونا تاکید داشته و در خصوص تامین واکسن‌های وارداتی همت مضاعفی صورت گرفت؛ ضمن اینکه در کنار این تلاش‌ها برای واردات فراوان واکسن‌های خارجی به تولید واکسن داخلی و شرکت‌های تولید کننده وطنی نیز توجه لازم صورت گرفت.

به شکلی که تا ۲۲ مرداد سال جاری تنها ۱۸٫۵ میلیون واکسن در کشور تزریق شده بود اما با روی کارآمدن دولت جدید، در مدت یکصد روز آمار واکسیناسیون عمومی از مرز صد میلیون دز فرار تر رفته است.

تا کنون و بر اساس آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت، ۵۷ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۶ نفر دُز اول، ۴۶ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۳۹۵ نفر دُز دوم و ۹۶۷ هزار و ۹۳۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۴ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۳۷۲ دُز رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.