تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 20:08
73 بازدید
کد خبر : 1884

پل تازه افتتاح شده تقاطع غیرهمسطح کلاچای بسته شد؟

پل تازه افتتاح شده تقاطع غیرهمسطح کلاچای بسته شد؟

با وجود گذشت کمتر از یک هفت ماه از زمان بهره‌برداری از پل تقاطع غیرهمسطح کلاچای،نقص درز انبساط و نارضایتی آسفالت پل غیرهمسطح کلاچای موجب بسته شدن پل تقاطع غیرهمسطح کلاچای شده است.

به گزارش رصدرودسر،پل تقاطع غیر همسطح  کنار گذر کلاچای از سال ۹۲ آغاز و در اسفند ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت. این پل روگذر با ۱۷ دهانه به طول ۷۲۰ متر مربع و رمپ های ورود و خروج و میدان زیر پل در محور اصلی رشت – چابکسر با هدف کاهش بارترافیکی و تسهیل در تردد وسایل نقلیه اجرا شده است.

عملیات ترمیم ۲ تا از درزهای انبساط پل غیرهمسطح کلاچای

فرماندار رودسر امروز در جریان بازدید از پل تقاطع غیرهمسطح کنار گذر کلاچای به خبرنگار فارس گفت: این پل یکی از شریان های مهم استان گیلان است که بنا به نظر تخصصی کارشناسان راه و شهرسازی ، عملیات ترمیم و مقاوم سازی دو تا از درزهای انبساط، برای ایمن سازی پل توسط پیمانکار در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه یکی از درزهای انبساط در حال تخریب و ظرف یک هفته آینده ترمیم و مقاوم سازی آن صورت می گیرد،افزود: الان دستور دادیم درز دوم که در سمت راست جاده شریانی ما هست در واقع اکیپ جدید تخریب مستقر شود تا از زمان بیشترین استفاده را بکنیم و در روند تردد مردم اختلالی بوجود نیاید.

محمد حیدری با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه مسؤولان زیربط برای باز شدن این پل و جاده های منتهی به آن تصریح کرد: این مقاوم سازی ها نسبت به پل هایی که بیشترین تراکم و ترافیک را دارند جهت ارتقاء ایمنی آنها معمولاٌ انجام می گیرد در این مسیر ، استان مازندران به استان گیلان ما جاده جایگزین نداریم و تمامی ترددها اعم از ماشین های سنگین ، نیمه سنگین و سبک که روزانه بیش از هزاران کامیون از این مسیر انجام می شود به سیستم زیرساخت جاده ای ما آسیب وارد می کند و همکاران ما در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای که متولی نگه داری جاده ها و راه ها بوده و همینطور اداره راه و شهرسازی که متولی ساخت راه ها هستند بایستی با تعامل و همکاری که دارند پس از اتمام عملیات و رفع نقص این مسیر را برای خدمات به مردم باز نگه دارند.

اجرای عملیات تکمیلی پل غیرهمسطح کلاچای

رئیس اداره نظارت بر راه استان گیلان نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه پل تقاطع غیرهمسطح کلاچای به دلیل اجرای عملیات تکمیلی بسته است،اظهار کرد: پلی که افتتاح شد در حالیکه سازه آن تکمیل شده بود تحویل گرفتیم اما بحث اجرای درز انبساط و نارضایتی آسفالت این پل بود که می بایست این کار را کامل انجام می دادیم که با رایزنی های صورت گرفته با پیمانکار، مازاد بر تعهد در حال حاضر درز انبساط پل ، روکش آسفالت رمپ ورودی و خروجی پل و روکش رفوژ میانی بخش قبل از رسیدن به پل ایرادتی داشت که در حال اجرا و تکمیل است.

وی با بیان اینکه پل هایی که ساخته می شوند درزهای انبساط شان بعداٌ باید تکمیل شود و سپس به بهره برداری برسند،افزود: اما از آنجائیکه این پل بایستی زود آماده می شد و بهره برداری از آن را از ما انتظار داشتند بصورت فورس ماژور، درزها را بستیم و پل قابلیت بهره برداری را هم داشت ولی بلاخره یک زمانی بایستی کار اصلاحی روی درزها انجام می گرفت.

آرش پیروی با بیان اینکه یکی از درزهای انبساط پل غیرهمسطح کلاچای نیازمند کار اصلاح دارد،تصریح کرد: این درزهای انبساط بایستی یک زمان عملیات تکمیلی رویشان انجام می گرفت از فرصت بدست آمده استفاده  کردیم تا عملیات تکمیلی کل درزهای انبساطی و روکش آسفالت آن انجام شود.

وی با بیان اینکه مدت بسته بودن پل بستگی به شرایط کار و آب و هوا دارد، گفت: حداکثر فشار به پیمانکار آوردیم که عملیات اصلاح درز برای ارتقاء ایمنی پل و روکش آسفالت آن هر چه سریع تر تکمیل شود و پل برای تسهیل در تردد وسایل نقلیه و کاهش بار ترافیکی باز شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.