تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 21:13
75 بازدید
کد خبر : 1618

سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در مبارزه با فسادهیچگونه مماشاتی نخواهد کرد

سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در مبارزه با فسادهیچگونه مماشاتی نخواهد کرد

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان با اشاره به اینکه این تشکل بر پایه اعتماد عمومی شکل گرفته است،گفت: این سازمان در مبارزه با فسادهیچگونه مماشاتی نخواهد کرد.

به گزارش رصدرودسر،عبدالله بابایی پور رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان روز پنج شنبه در جلسه ای که مدیر کل صدا و سیمای گیلان ،مشاور مدیر کل و معاونان سیما،  خبر و صدای استان ، مدیران پژوهش ، باشگاه خبرنگاران و روابط عمومی این رسانهء ملی و ۱۳ نفر از کارشناسان و مسئولان کارگروههای سازمان دیده بان گیلان حضور داشتند در خصوص این سازمان گفت : این تشکل بر پایه اعتماد مردمی شکل گرفته و هدف آن کاهش حجم پرونده های قضایی ، به خصوص پرونده های فساد در بخش ها و دستگاه های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان موازی کاری نیست بلکه به نوعی همکاری است ،افزود: این سازمان در کشور با سپاه پاسداران ،بسیج ،وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و سازمان بازرسی کل کشور و تشکیلاتی که مبارزه با فساد جزء حیطه اختیارات و فعالیت های آنان است تفاهم نامه منعقد کرده و اخیرا نیز با دارایی تعامل تشکیلاتی برقرار کرده است.

بابایی با اشاره به  برخی از امور نظیر مبارزه با فساد اگر اطلاع رسانی درستی شود سبب امید آفرینی در جامعه خواهد شد و بیان این موارد سیاه نمایی نیست،تصریح کرد: رصد ویژه خواری ، فساد اداری ، تمکین نکردن برخی از سازمان های دولتی از قوانین و بکارگیری افراد غیر متخصص در امور دولتی ، مدیران فاسد و  سوء استفاده گر از بیت المال از فعالیت های این تشکل است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان دیده بان شفافیت و عدالت کشور در برکناری مدیران فاسد و ناکارآمد گفت : این سازمان نیازمند تعامل صدا و سیما برای بیان و شناساندن فعالیت های آن به مردم است و از جمله مواردی که سازمان دیده بان شفافیت و عدالت به جد پیگیر آنهاست.

بابایی با بیان اینکه سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان از کارشناسان وحقوقدان ومتخصصین در فعالیت های خود بهره گیری می کند ،افزود : معرفی و اهداف سازمان دیده بان شفافیت و عدالت و به تبع آن فعال شدن اتاق اندیشه ورزی و فساد ستیزی کمک به نظام و انقلاب خواهد کرد.

به گفته وی در زمینه تخلفات کاندیداهای مجلس، شاید مردم نیازمند این امر باشند که اطلاعاتی را در خصوص تخلفات در اختیار بگذارند و سازمان دیده بان شفافیت و عدالت می تواند در این میان نقش موثری داشته باشد .

بابایی با اشاره به اینکه بیست کارگروه برای سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در کشور تعریف شده که در استان گیلان این کارگروه‌ها به صورت ادغامی به فعالیت می پردازند ،گفت: برای امید آفرینی در جامعه آمادگی داریم که هر گونه خلاف و فسادی را رصد کرده و گزارش دهیم .

تقی ربانی مدیر کل صدا و سیمای گیلان در دیدار با رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان گفت : قاطبه مدیران دستگاه‌ها به جز عده معدودی که گاها سوء مدیریت و ناکارآمدی دارند ،خدمتگزارند .

وی با بیان اينکه در دنیای کنونی با وجود فضای مجازی فعالیت ها به سرعت انتشار داده می شود، افزود : در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی دهکده جهانی به دهکده شیشه ای تبدیل شده که همه عملکردها دیده می شوند و این امر نیاز به مراقب بیشتر مدیران دارد که در خصوص فعالیت های خود آگاه باشند و بدانند که همه چیز شفاف است و قابل پنهان کاری نیست و از منظر دیده بانانی که به دنبال شفافیت هستند پنهان نمی ماند.

وی افزود : صدا و سیما نیز نظیر سازمان دیده بان شفافیت و عدالت یک ارگان مطالبه گر است و بدنبال آن هستیم که مطالبات مردم را مطرح کرده و نشان دهیم و اگر از دیدگاه شما نیاز است که نکته ی مغفول مانده ای بیان شود ، ما از پیشنهادات و نظرات استقبال می کنیم.

ربانی خاطر نشان کرد :مردم از کوچکترین پیگیری ها و بیان فسادهایی که رخ می دهد دلگرم می شوند . در تمامی نظر سنجی هایی که داریم اعتماد مردم به صدا و سیما در برابر سایر شبکه های غیر صدا و سیما ( چه رسانه ها، شبکه های ماهواره ای و… ) همچنان بالاست.

مدیر کل صدا و سیمای گیلان اظهار داشت : موازنه ای در برنامه های شبکه باران از بیان نقاط ضعف و قوت عملکردها ایجاد خواهیم کرد تا هم فعالیت های مثبت دستگاهها و مدیران و هم نقاط ضعف و مطالبه گری مردم منعکس شود و مشکلات نیز در صدا و سیما مطرح می شود و از مسوولین نیز انتظار پاسخگویی را خواهیم داشت.

مدیر کل صدا و سیمای گیلان در پایان برای همکاری و تعامل با سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان در بحث رسانه ای اعلام آمادگی کرد. گفتنی است در جلسه مذکور هر یک از حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.