تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 12:38
64 بازدید
کد خبر : 1593

افتتاح ۱۸ میلیارد تومان پروژه های توسعه عمران شهری رودسر

افتتاح ۱۸ میلیارد تومان پروژه های توسعه عمران شهری رودسر

تعداد ۳۱ پروژه توسعه عمران شهری رودسر با حجم سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش رصدرودسر،شهردار رودسر در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های هفته دولت با اشاره به اینکه شهرداری رودسر توانسته در راستای سیاست های توسعه ای دولت پروژه های عمرانی و خدماتی قابل قبولی را در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تا به امروز اجرایی کرده است،اظهار کرد: در طی یک سال اخیر ۷۱ میلیارد تومان پروژه طی سه مراسم مورد بهره برداری قرار گرفته است یعنی در هفته دولت سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان و دهه فجر ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان و هفته دولت امسال ۱۸ میلیارد تومان.

وی با اشاره به بودجه ۵۶ میلیارد تومانی شهرداری رودسر افزود: ۳۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان از منابع داخلی و استانی مورد افتتاح و بهره برداری قرار می گیرد.

مازیار صفائی اصلی این طرح ها را شامل زیر سازی و آسفالت کوچه های سطح شهر به مساحت ۳۳ هزار مترمربع ، بهره برداری از مجتمع ورزشهای ساحلی شامل زمین های بسکتبال و والیبال ، تسطیح  معابر و کوچه ها و روشنایی معابر سطح شهر  اعلام کرد و گفت: رودسر خاستگاه ورزش های ساحلی به ویژه فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی در سطح کشور است و قهرمانان به نامی هم در این حوزه ها داریم بنابراین شهرداری خود را موظف دانسته تا در راه توسعه فضاهای ورزشی با تمرکز بر روی ورزش های ساحلی پروژه هایی را تعریف و تقدیم مردم کند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با بهره‌برداری از این طرحها ۱۲  پروژه دیگر در زمینه تجهیز ،توسعه و کلنگ زنی شهرداری رودسر به مناسبت هفته دولت آغاز به کار خواهند نمود،تصریح کرد:این طرحها شامل احیا و‌ بازآفرینی کوچه فجر ، بازسازی و بهسازی پارک مسافر، آسفالت معابر شهری به متراژ ۵۹ هزار متر مربع،  لوله گذاری جمع آوری آبهای سطحی  در منطقه گسکر محله و احمدآباد ، آبیاری مکانیزه فضای سبز رفیوژ میانی خیابان شهدا به طول دو هزار و ۸۰۰ متر ، تجهیز و نوسازی ناوگان موتوری ، تجهیز سازمان آتشنشانی به بالابر ۲۲ متری ، فاز دوم پروژه روشنایی ساحل شهر رودسر حدفاصل میدان شهدای جنیدی تا رامدشت و باز آفرینی پلهای سطح شهر است.

به گفته وی برای اجرای این طرحها بالغ بر ۵۴۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی و استانی شهرداری رودسر سرمایه گذاری خواهد شد که در دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

صفائی با اشاره به اینکه در کمتر از یک سال و نیم گذشته بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهر رودسر اجرایی شده است،افزود:تلاش ما این است که پروژه آسفالت را تا پایان سال به ۱۵۰ هزار مترمربع برسانیم.

شهردار رودسر با اشاره به حل مشکل زمین آرامستان گفت:با حمایت های صورت گرفته زمین آرامستان تملک شده و آماده سازی این پروژه از امروز آغاز می شود تا دغدغه ۲۰ ساله مردم رفع شود.

نقش موثر احداث جاده ساحلی رودسر در توسعه گردشگری

رئیس شورای شهر رودسر نیز با اشاره به احداث جاده ساحلی گفت: از یک هزار و ۶۰۰ هکتار مساحت شهر رودسر بالغ بر ۱۲۵ هکتار آن ساحل در برگرفته و تلاش می کنیم تا همواره این نعمت خدادادی از دست متجاوزین و متصرفین در امان باشد و این سرمایه ملی برای مردم و آیندگان حفظ شود.

اسماعیل صفری تردد آسان و کمک به حل ترافیک شهر همچنین دسترسی آسان به ساحل و کمک به گردشگری را از اهداف راه اندازی جاه ساحلی اعلام کرد و افزود: دو رودخانه شیرارود و کیارود به دریا متصل می شوند مصب رودخانه نیاز به احداث یک پل دارد تا نوارساحلی را به یک کمربندی برای تردد شهروندان تبدیل شود با کددار شدن این پروژه این طرح به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

عملکرد مدیریت شهری رودسر در اجرای برنامه های فرهنگی ستودنی است

حجت الاسلام تقی روحانی امام جمعه رودسر در این مراسم عملکرد شهرداری و شورای اسلامی رودسر را در توسعه عمران شهری و اجرای برنامه های فرهنگی مثبت خواند و افزود:توجه به مباحث فرهنگی در حوزه های مختلف کنار اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی در راستای توسعه پایدار شهر رودسر ستودنی است.

نباید اجازه دهیم پسماند رودسر به یک بحران تبدیل شود

سرپرست فرمانداری رودسر نیز در ادامه این مراسم پسماند را از اساسی ترین مشکلات شهرستان خواند و گفت:برای حل معضل پسماند به لحاظ مکان یابی ، تجهیزات و امکانات و سیستم جمع آوری همچنین فرهنگ سازی در بین شهروندان بایستی هر چه زودتر ورود کنیم و اجازه ندهیم این موضوع به یک بحران در شهرستان تبدیل شود.

محمد حیدری با تبریک به اعضای شورای اسلامی و شهروندان رودسری به دلیل داشتن شهرداری فهیم،دانا ، فنی ، با انگیزه و شجاع در مدیریت شهری افزود:شجاعت یکی از شاخصه های مهم در مدیریت شهری برای تصمیم گیری ها است خوشبختانه شهردار رودسر این شجاعت و جسارت برای یک تحول اساسی و بنیادین در این شهر را دارد.

انتهای پیام/

خبرنگار:ثریا شعبان پور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.