تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402 - 21:18
69 بازدید
کد خبر : 1451

هلال احمر رودسر نیازمند تقویت تجهیزات امداد و نجات است

هلال احمر رودسر نیازمند تقویت تجهیزات امداد و نجات است

سرپرست فرمانداری رودسر با اشاره به گستردگی جغرافیایی ، سرانه جمعیت و ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان گفت: شهرستان به لحاظ ساحلی بودن و دارا بودن کوهستان پذیرایی مسافران و گردشگرانی است که نا آشنا به محیط جغرافیایی منطقه هستند در صورت بروز حوادث داشتن تجهیزات کامل امداد و نجات هلال احمر ضروری است.

به گزارش رصدرودسر،محمدحیدری پیش از امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید جمعیت هلال احمر شهرستان رودسر با اشاره به اینکه مناصب های اداری در نظام اسلامی و ولایی از یک جنبه اعتباری و قراردادی و از جنبه دیگر امانت الهی بوده که به فرد واگذار می شود،اظهار کرد: از آنجایی که مسؤولیت ممکن است در یک زمان غیرقابل پیش بینی از فرد گرفته و به دیگری واگذار شود پس باید قدردان فرصتی باشیم که خداوند برای خدمت به مردم در اختیار ما قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر به لحاظ ساختاری ،ماهیتی و ماموریتی با تشکیلات دولتی متفاوت است و بی دلیل امداد و نجات را کنار هم نگذاشتند شاید نجات جان انسان مقدم بر امداد باشد،افزود: ماموریت نجاتگران ، نجات دهندگان و نجات یافتگان یکی از رسالت های مهمی است که جمعیت هلال احمر برعهده دارد و این جزء باورها ،عقاید و ماموریت های ذاتی این جمعیت است.

سرپرست فرمانداری رودسر با بیان اینکه ورود به جمعیت هلال احمر از عهده هر کسی بر نمیاید،تصریح کرد:نیروهای هلال احمر انسان هایی از خودگذشته ، غرق در انسانیت و بشردوستی هستند که برای امدادرسانی و حفظ جان انسان ها در وقوع حوادث متعلق به مرز و بوم نیستند هر انسانی در هر نقطه از دنیا حادثه ای برایش اتفاق بیفتد نیروهای هلال احمر برای امدادرسانی و ارائه خدمات نوعدوستانه حضور دارند.

وی با اشاره به سرانه جمعیت ،گستردگی و دارا بودن ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی در شهرستان رودسر افزود:شهرستان به لحاظ ساحلی بودن و دارا بودن کوهستان مسافران و گردشگران زیادی دارد که ناآشنا به محیط جغرافیای منطقه هستند که در صورت ایجاد مشکلات نیازمند داشتن تجهیزات کامل امداد و نجات است که لازم است جمعیت هلال احمر برای رفع نواقص و کمبود امکانات هلال احمر به کمک شهرستان بیاید تا در تکمیل اقلام استرتژیک اقدامات جدی تری صورت گیرد.

حیدری به مهیا کردن شرایط برای جذب نیروهای داوطلب هلال احمر و ایجاد انگیزه برای آنان تاکید کرد و گفت: جمعیت هلال احمر داوطلب پایه است و برای حضور در ماموریت ها اجباری در کار نیست برای ایجاد انگیزه در نیروهای داوطلب خوب است تا افراد دارای مهارت و آموزش دیده تبدیل وضعیت و جذب شوند تا شرایط آرامش روحی و روانی این نیروها فراهم شود.

گفتنی است در پایان این مراسم علی اکبر تمجیدی به عنوان سرپرست جدید جمعیت هلال احمر شهرستان رودسر معارفه و از زحمات ۶ ساله کامیار صالحی قدردانی شد.

انتهای پیام/

خبرنگار:ثریا شعبان پور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.