تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 13:22
85 بازدید
کد خبر : 1358

پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۷۸ مددجوی بهزیستی رودسر

پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۷۸ مددجوی بهزیستی رودسر

رئیس بهزیستی رودسر با اشاره به پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۷۸ مددجوی این شهرستان گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات برای ۲۴۰ نفر اشتغال در حوزه های مختلف فراهم شده است.

خبرنگار:ثریا شعبان پور

به گزارش رصدرودسر،پیمان محمدی پور در مراسم همایش بهزیستی در هتل بهار با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی مولود انقلاب است،اظهار کرد:بهزیستی برای بهبود زندگی افراد آسیب پذیر اجتماع ۵۳ خدمت ارائه می کند.

وی تعداد پرونده های بهزیستی رودسر را پنج هزار و ۸۰۰ تا اعلام کرد و افزود: بهزیستی افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانواده  و ایتام را تحت پوشش قرار داده است.

رئیس بهزیستی رودسر با اشاره به ارائه خدمات مستمر برای چهار و ۴۰۰ خانواده و پرداخت ماهیانه دو میلیارد تومان مستمری به این افراد افزود: افراد تحت پوشش بهزیستی رودسر هفت هزار و ۷۰۰ نفر هستند.

وی با اشاره به ساخت مسکن و ایجاد شغل در راستای توانمندسازی مددجویان تصریح کرد:در سال گذشته ۷۷ مسکن شروع به ساخت شد که ۴۳ مسکن آماده و به بهره برداری رسیده و ۳۴ مسکن در حال ساخت است که برای مجموع این واحدهای مسکونی بیش از سه میلیارد تومان کمک بلاعوض داده شده است.

محمدی پور با اشاره به فعالیت بهزیستی رودسر در حوزه اشتغال گفت:در سال گذشته به ۱۷۸ نفر از افراد تحت پوشش۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و برای ۲۴۰ نفر  در سطح شهرستان شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح های پیشگیرانه از جمله آسیب های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها افزود: در سال گذشته ۸۷۰ نوزاد در بدو تولد مورد غربالگری شنوایی حدود سه هزار و ۵۰۰ کودک سه تا ۶ سال مورد ارزیابی بینایی و برای یک هزار و ۹۰۰ کودک سه تا ۶ سال مورد غربالگری شنوایی انجام گرفت.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: روی دو هزار کودک غربال اضطراب انجام شد تا تشخیص بهنگام و مداخله به موقع کنیم تا این افراد در زمان نوجوانی و جوانی دچار آسیب های کمتری شوند.

رئیس بهزیستی رودسر با اشاره به مراکز مشاوره در سطح شهرستان و ارائه یک هزار و ۶۷۷ مشاوره روانشناختی افزود: با مداخله مشاورین بهزیستی حدود ۸۰۰ نفر که در شرف طلاق بودند مشکلاتشان حل شد و به کاهش طلاق در جامعه کمک شد.

وی از فعالیت ۴۵ شریک اجتماعی بخشی در سطح شهرستان رودسر خبر داد و گفت:این مراکز بخشی از وظایف سازمان بهزیستی در کمک به افراد آسیب پذیر جامعه را بر عهده گرفته اند.

به گزارش رصدرودسر این مراسم با حضور نماینده محترم شهرستان های رودسر و املش،جمعی از مدیران ادارات رودسر و املش همراه با اهدای جوایز ۱۸ نفر از مجموعه بهزیستی برگزار شد.

انتهای پیام/

نماینده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.