تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 19:51
74 بازدید
کد خبر : 1339

پوشش ها مطابق قانون جامعه رعایت شود

پوشش ها مطابق قانون جامعه رعایت شود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه پوشش و منش گیلانیان در طول تاریخ نشان از فهیـم و فرهیخته بودن آنان داشته است ،گفت:در پوشش ها باید قانون و عرف جاری جامعه را رعایت کنیـم.

به گزارش رصدرودسر به نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت، علیرضا تاج شهرستانی در جلسه ویژه پیاده راه فرهنگی رشت اظهار کرد: در واقع رفتار هر انسان با عقاید و علایق او مشخص میشود اما در این میان باید قانون و عرف جامعه را نیز در نظر گرفت.

تاج شهرستانی تصریح کرد: در مباحث اجتماعی، جایی که قانونِ پوشش افراد نامشخص باشد، ناگزیر باید منتظر هر نوع رفتاری بود.

وی توضیح داد: لباس اقوام مختلف ایران در سالیان پیشین در هر منطقه بنا به فراخور آب و هوا و آداب و رسوم، هر یک طراحی و زیبایی منحصر به خود را داشته است و بعنوان مثال پوشش اصیل اقوام گیلان شامل دو نوع لباس تالشی و قاسم آبادی بوده است اما اکنون بنا به فراخور زمان و مکان، لباسهای عرف امروز در سطح کشور ، همگی به شکل امروزی تغییر یافته است.

  تاج شهرستانی گفت: لازم است شهروندان و به خصوص نسل جوان و دختران و پسران عزیز شهروند، در عین آراستگی به چهارچوب های قانونی و عرف جامعه نیز احترام بگذارند و اجازه ندهند تا جامعه با عدم رعایت آنان دچار سختگیری های قانونی و چالشهای اجتماعی پیش بینی‌نشده و ناراحت کننده شود.

وی گفت: همشهریان رشتی ما از نسلهای پیشین تا امروز همواره در پوشش و منش از فرهیخته ترین و فهیـم ترین اقوام ایران بوده اند؛ من به آنان افتخار میکنم.

   وی ضمن بیان اینکه عدم رعایت عرف اجتماعی توسط یک اقلیت نباید سبب حذف یا تخریب یک گذر یا خیابان شود، به مسئولان بخش اتوبوسرانی سازمان حمل و بار و مسافر شهرداری رشت نیز توصیه کرد از این پس محتوای درج و تصاویر تبلیغی بر بدنه اتوبوسهای شهر، پیش از اجرا به رویت و تایید کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی برسد تا در این بخش نیز دچار خطا و نارضایتی افکار عمومی و نهادهای نظارتی نشویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.