تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آبان 1401 - 19:31
157 بازدید
کد خبر : 755

صادق پور شهردار لنگرود شد

صادق پور شهردار لنگرود شد

با حضور سرپرست دفتر امور شهری و روستایی استانداری گیلان و جمعی از مسؤولان شهرستانی لنگرود صادق صادق پور به عنوان شهردار شهر لنگرود معارفه شد.

به گزارش رصدرودسر، خسرو آرنگ سرپرست دفتر امور شهری و روستایی استانداری گیلان در مراسم معارفه شهردار لنگرود در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با اشاره به شرایط خاص کشور و اینکه مدیریت کردن در این شرایط سخت است، اظهار کرد: ما در حوزه شهری وظایفی مانند موضوعات روحی، روانی، عمرانی و اجتماعی داریم که باید به نحو احسن به این موضوعات توجه کنیم.

وی با تاکید بر لزوم پای کار بودن مردم در مدیریت شهری و همکاری و مشارکت با دستگاه‌های متولی افزود: اگر شهری دارای امنیت و رضایت‌مندی مردم نباشد سرمایه‌گذار نیز برای ورود در سرمایه گذاری در آن شهر تردید می‌کند.

 سرپرست دفتر امور شهری و روستایی استانداری گیلان با اشاره به اینکه مدیران شهری باید برای هوشمندسازی شهر تلاش کنند،گفت: توسعه شهر‌ها باید با حداقل منابع و بیشترین بهره وری باشد و این امر در دنیا ثبات شده است.

وی با اشاره به تغییر شرایط اقلیمی کشور و البته شهرهای استان گیلان تصریح کرد: در چند سال گذشته شاهد تغییراتی در شرایط اقلیمی شهر‌ها و روستا‌ها هستیم که موجب بروز مشکلاتی مانند ریزگرد‌ها، کم آبی، رانش زمین و تغییر کاربری‌ها شده باید نسبت به کوچ جمعیتی مدیریت صحیح داشته باشیم تا آیندگان با مشکلات کمتری مواجه شوند.

آرنگ گیلان را سومین استان پرتراکم کشور خواند و افزود: گیلان همچنین دارای رتبه نخست در زمینه سالمندی بوده که نیاز است با توجه به رشد جمعیتی و افزایش سن در زمینه‌های بهداشت و درمان بیشتر توجه شود.

لزوم شناساندن ظرفیت های لنگرود به مردم کشور

امام جمعه لنگرود نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در معارف دینی شهر، شهروند محور است، اظهار کرد: شهرداری مسؤول است تا شهری خوب بسازد تا شهروندان خوب زندگی کنند بنابراین در هر کاری نیاز است که صلاح شهروندان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه شهرداری صرفاً عهده دار ساخت شهر نیست، افزود: لنگرود دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه های تاریخی، اقتصادی و مفاخر است که باید به همه مردم کشور ‌شناساند.

حجت الاسلام مهدی نقوی بحث نماد‌ها و جلوه‌های بصری در شهر لنگرود را مورد توجه شهردار جدید قرار داد و گفت:مقابله با فساد در شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد تا از رشد آن جلوگیری شود.

توسعه پایدار شهری مستلزم مشارکت عمومی شهروندان است

صادق صادق پور شهردار جدید لنگرود نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه مدیریت شهری یک رشته و تخصص میان رشته‌ای است ،اظهار کرد:یک  فرد ابزارهای مختلفی در زندگی دارد که مجموعه این ابزارها جامعه را تشکیل می دهد پس نیاز است که به تک تک ابعاد آن در حوزه های مختلف روانشناسی، سیاسی، فرهنگی، عمرانی و شهرسازی توجه شود.

وی با اشاره به اینکه یک فرد به تنهایی نمی تواند همه ابزارها را در خود داشته باشد و مشارکت عمومی شهروندان در جامعه ضروری است، افزود:اعتلا و توسعه پایدار شهری مستلزم افزایش سطح مشارکت عمومی است تا با همفکری و اشتراک ایده ها و عقاید شهر در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد.

انتهای پیام/

خبرنگار: ثریا شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.