تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 17:48
224 بازدید
کد خبر : 91

حرکت به سمت دنیای دیجیتالی؛

از عینک‌های واقعیت افزوده تا عصر کنفرانس‌ های ویدئویی

از عینک‌های واقعیت افزوده تا عصر کنفرانس‌ های ویدئویی

در این خبر می‌ توانید با بخشی از آینده ارتباطات و ابزار‌های ارتباط جمعی در نسل‌ های بعد آشنا شوید.

ه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از electronics.howstuffworks، در سال‌های گذشته فقط افراد محدودی به فناوری دسترسی داشتند ولی گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر در اختیار عموم مردم قرار دارد و افراد می‌توانند از طریق آنها در دهکده جهانی با سرعت مناسب و به سهولت ارتباط برقرار کنند.

در گذشته فناوری‌های مرتبط با صدا و تصویر فقط در اختیار سیاستمداران یا بعضی مشاغل خاص بوده است، اما با ظهور اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نحوه تعاملات دگرگون شده است. تاکنون در مورد فناوری‌های پیش پا افتاده مثل گوشی‌های هوشمند، خودرو‌های خودران  و …که در سال‌های اخیر از آنها استفاده می‌شود، صحبت کردیم اما اوضاع آینده چگونه است؟ یک از فناوری‌های آینده که تغییراتی زیاد را ایجاد خواهد کرد واقعیت افزوده و ابزار‌های این حوزه مانند عینک‌ها هستند که انسان می‌تواند از طریق آن دنیای دیجیتالی را تجربه کند.

ارتباطات در آینده

کاربردهای سیستم واقعیت افزوده

در یک سیستم واقعیت افزوده، کاربران جهان را از طریق پوشش فناوری مشاهده می‌کنند. این ارتباط می‌تواند از طریق تلفن هوشمند باشد. در هر حال با این فناوری مدرن می‌توانید دنیای اطراف و اطلاعات دیجیتالی را بی‌درنگ مشاهده کنید. برای مثال می‌توانید جلوی یک رستوران بایستید و از طریق سیستم واقعیت افزوده، نظرات مشتریان را بخوانید یا غذا‌های ویژه آن روز را ببینید. تصور کنید به یک غریبه نگاه می‌کنید و نام آن شخص، نمایه فیسبوک، آیدی توئیتر و اطلاعات دیگر مربوط به او برای شما ظاهر می‌شود. واضح است که نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی و ایمنی در سیستم‌های واقعیت افزوده وجود دارد، اما آنها در حال توسعه هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.