تاریخ انتشار : یکشنبه 15 خرداد 1401 - 20:21
136 بازدید
کد خبر : 322

نیاز ۱۴ هزار مگاوات برق برای خلاصی از خاموشی ها

نیاز ۱۴ هزار مگاوات برق برای خلاصی از خاموشی ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تراز منفی در بخش های مختلف آب ، برق و گاز گفت: برای جبران تراز منفی و خلاصی از خاموشی های کشور نیازمند تولید ۱۴ هزار مگاوات انرژی برق هستیم.

به گزارش رصدرودسر، پرویز محمدنژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حوزه انرژی برق به موفقیت خوبی رسیدیم،اظهار کرد:تا پیک سال پنج هزار مگاوات وارد مدار خواهد شد.

وی با اشاره به تراز منفی در بخش های مختلف آب، برق و گاز گفت: در عرصه برق ۱۴ هزار مگاوات کمبود وجود دارد که در پیک تابستان امسال به شکل خاموشی خود را نشان می دهد باید به گونه ای مدیریت شود تا مردم آسیب جدی نبینند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به کمبود شدید برق در کشور افزود: مدیریت مصرف انرژی باید مدیریت شود که در این صورت حدود دو هزار و ۵۰۰ مگاوات می توان صرفه جویی کرد.

وی با اشاره به حجم بالای هدر رفت منابع آب در خطوط انتقال تصریح کرد: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از منابع آبی که برای آن هزینه می کنیم در مسیر شبکه تلف می شود اگر جلوگیری شود نیازی به سدسازی جدید و ذخیره آب نیست

محمد نژاد به اجرای طرح بزرگ کمربند شهر لنگرود اشاره کرد و افزود: فاز نخست این طرح به طول ۷ کیلومتر اجرایی می شود و کمبود آب شرب بخش گسترده ای لنگرود و شلمان تامین خواهد شد.

برگزاری جشنواره کار_ آئین کج چینی در شلمان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم احیای صنعت نوغانداری در گیلان پرداخت و تصریح کرد: پرورش کرم ابریشم میراث گذشتگان ما است که در کنار سایر فعالیت های کشاورزی رواج داشته اما متاسفانه بر اثر بی توجهی و سوء مدیریت مسؤولان طی سال های گذشته رغبت کشاورزان برای فعالیت در این حوزه کم رنگ و این صنعت رو به فراموشی بود که خوشبختانه با اجرای برنامه های مختلف در حال احیا است .

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به تولید ابریشم گیلان از ۵۵ هزار جعبه نوغان در گذشته افزود: در حال حاضر این میزان به ۱۴ هزار جعبه نوغان کاهش یافته که سهم شهرستان لنگرود پنج هزار جعبه است.

وی از برگزاری نخستین جشنواره کار_ آئین کج چینی و همایش راهکارهای احیا و توسعه نوغانداری در شلمان خبر داد و گفت: این برنامه با هدف معرفی آیین و رسوم انحصاری برداشت پیله ابریشم و پتانسیل های ایجاد اشتغال این حوزه اجرا می شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: ثریا شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.