تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 21:17
173 بازدید
کد خبر : 304

بخش ثروتمندی که از انواع محرومیت ها رنج می برد

بخش ثروتمندی که از انواع محرومیت ها رنج می برد

رئیس شورای بخش رحیم آباد با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت زیرساختی در این بخش گفت: محرومیت ها در بخش رحیم آباد به ویژه اشکورات سایه افکنده که نیازمند توجه جدی تر مسؤولان به این بخش است.

به گزارش رصدرودسر،نهاد شورا مشتمل بر شورای اسلامی روستا، بخش ، شهر، شهرستان، و استان بوده که حدود و اختیارات هر یک از آنها در قانون اساسی مشخص و تعیین شده است.

شورای بخش به نوعی فرا دست شورای اسلامی روستا تلقی می شود که اعضای آن پنج نفره بوده و با اکثریت نسبی از بین نمایندگان منتخب شوراهای روستاهای واقع در محدوده آن بخش انتخاب می شوند که وظایف مهم و قابل توجهی در محدوده بخش مانند ایجاد هماهنگی لازم بین شوراهای روستاها ، نظارت بر شورای روستاها به منظور رعایت وظایف قانونی، حل و فصل مشکلات و اختلافات میان روستاها یا شوراهای روستایی و رسیدگی به امور عمرانی بخش برعهده دارد.

شورای بخش در واقع منتخب مردم بوده و با فعالیت در حدود اختیارات قانونی خود می توانند برای حل مسائل و مشکلات مردم اقدام کرده و راهکار مناسبی برای پیشبرد سریع امور اتخاذ کنند بنابراین تاثیرگذاری شوراهای بخش در رفع مشکلات مردم و توسعه بیش از پیش روستاها را نباید نادیده گرفت و این امر مستلزم تعامل و همکاری بیشتر ادارات ، مدیران و مسؤولان با شوراها به ویژه شوراهای بخش خواهد بود تا با برنامه ریزی مناسبت تر زمینه ایجاد اشتغال پایدار و منابع درآمدی برای روستاها فراهم شود.

به بهانه روز شوراها گفت و گویی داشتیم با محمد حسن پور رئیس شورای اسلامی بخش رحیم آباد که به گزارش عملکرد این شورا از آغاز فعالیت این دوره شورایی یعنی از ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۰ تا به امروز پرداخته است.

بخش رحیم آباد با قرار گرفتن در منطقه کوهستانی از ظرفیت بی نظیر آب و هوایی و چشم اندازهای زیبا و منحصر بفردی برخوردار بوده که می توان با سرمایه گذاری مناسب در حوزه گردشگری شرایط اقتصادی و اشتغال منطقه را دگرگون کرد حال آنکه این بخش به ویژه منطقه وسیع اشکورات زیبا از انواع محرومیت ها  رنج می برد.

 اشکوری که با تلاش و رنج مردمانش رتبه نخست تولید فندق و گل گاوزبان کشور را به خود اختصاص داده اما از امکانات زیادی محروم مانده که نیازمند توجه بیشتر مسؤولان در حوزه زیرساختی اشکورات برای توسعه است.

بخش رحیم آباد به دلیل شرایط جغرافیایی، مستعد همه نوع فعالیت اعم از آبزی پروری، دامداری، کشاورزی، صنعت گردشگری است که توجه به این ظرفیت ها قادر خواهد بود اقتصاد و اشتغال منطقه را متحول کند اما خدمات صورت گرفته در این منطقه هر چند قابل تقدیر بوده اما به دلیل گستردگی محرومیت ها خدمات ارزشمند انجام شده کمتر نمایان شده است خوشبختانه با پیگیری های مسؤولان محلی به ویژه وحدت رویه شورای بخش رحیم آباد گام های خوبی جهت رفع محرومیت های منطقه برداشته شده است.

نبود امکانات در روستاها عامل اصلی مهاجرت روستائیان به شهرها است رئیس شورای بخش رحیم آباد معتقد است که ارائه امکانات مناسب و مطلوب و مورد نیاز روستائیان می تواند از روند مهاجرت آن ها به شهر ها جلوگیری کند از این رو می طلبد تا مسؤولان توجه ویژه ای به منطقه رحیم آباد که یکی ازبخش های تولیدی شهرستان رودسر است داشته باشند.

محمد حسن پور با تاکید بر لزوم توسعه راه های روستایی بخش رحیم آباد افزود: جاده ها که پیوند دهنده مناطق روستایی به شهرهاست روستائیان به ویژه روستائیان اشکورات را قادر خواهد کرد تا راحت تر تولیدات دامی و زراعی خود را به بازار مصرف منتقل کنند علاوه بر آن خود عاملی خواهد شد تا افراد در محل سکونت شان بمانند چون در فصلی که بارندگی و سرما وجود دارد امکان رفت و آمد برای بعضی از روستاها واقعاً نیست و راه ارتباطی آن ها مسدود می شود و حتی امکان استفاده از مراکز درمانی و بهداشتی نیز از بین می رود از این باب جلسات زیادی که با نماینده ، فرماندار، مسؤولان اداره راه و بخشدار که با حضور میدانی در منطقه سبب شده تا کارهای خوبی در حال انجام است.

تامین سوخت و آرد مورد نیاز اشکورات

وی با اشاره به مشکل تامین سوخت روستائیان گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از روستاهای کوهستانی اشکور سوخت شان نفت سفید است و گازرسانی هر چند با قوت ادامه دارد اما به دلیل صعب العبور بودن با کندی و فاز بندی در حال اجرا است طبق نشستی که با رئیس شرکت نفت رودسر انجام گرفت مشکل تامین سوخت حل شده و خوشبختانه کمبودی نیست.

رئیس شورای بخش رحیم آباد تامین آرد مورد نیاز روستائیان را از دیگر اولویت ها برشمرد و افزود: با همکاری عوامل فرمانداری و جهاد کشاورزی میزان آرد مورد نیاز روستائیان تامین شده و از ۶۰۰ گونی آرد به دو هزار گونی افزایش یافته است.

وی با اشاره به مشکل آبرسانی و آنتن دهی موبایل تصریح کرد: با اقداماتی که در حال انجام است امیدواریم مشکلات آب و آنتن دهی منطقه نیز برطرف شود.

حسن پور معتقد است برای برون رفت بخش رحیم آباد از انواع محرومیت ها ارتقاء بخش رحیم آباد به شهرستان است تا باعث شود امکانات لازم در این منطقه مستقر و شرایط توسعه فراهم شود.

گفتنی است که سیروس حسن خانی ، جعفر محبی ،فتح الله عاشوری و منصور بابایی از دیگر اعضای شورای بخش رحیم آباد هستند که طبق تقسیم کار هر روز هفته یکی از اعضا جهت پاسخگویی به مطالبات مردمی در دفتر شورای بخش واقع در بخشداری رحیم آباد حضور دارند.

انتهای پیام/

خبرنگار: منور شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.