تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1400 - 18:55
226 بازدید
کد خبر : 194

توسعه زراعت چوب راهکار مطمئن در جلوگیری از تخریب جنگل ها است

توسعه زراعت چوب راهکار مطمئن در جلوگیری از تخریب جنگل ها است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری لنگرود با اشاره به نقش موثر جنگل ها در حیات بشری گفت: توسعه زراعت چوب یکی از موثرترین راهکارها در صیانت از جنگل ها و کمک به اهداف اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

به گزارش رصدرودسر،محمدعلی محمدی در مراسم افتتاح ساختمان زراعت چوب منابع طبیعی به مناسبت دهه فجر انقلاب در حسین آباد چاف لنگرود اظهار کرد: این پروژه با زیربنای ۱۹۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب در حسین آباد چاف از اواخر سال ۹۹ در بخش های قطع درختان،تسطیح و محصورسازی،نهال کاری و احداث ساختمان با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی افزود: مساحت زراعت چوب در لنگرود ۴۵ هکتار بوده که مصوبه ۱۲ هکتاری نیز اخیرا الحاق شده و در مجموع مساحت طرح زراعت چوب شهرستان به ۶۰ هکتار می رسد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری لنگرود با تاکید بر لزوم توسعه زراعت چوب و تامین نیاز کشور تصریح کرد: طرح زراعت چوب در راستای تنفس جنگل و توقف بهره برداری از اراضی جنگلی،کاهش قاچاق چوب و صدمات جبران ناپذیر به طبیعت هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه زراعت چوب جایگزین مناسبی برای برداشت از جنگل ها است، افزود:ترغیب کشاورزان به انجام کشت تلفیقی و زراعت چوب در حاشیه باغات راهکاری مناسب برای افرایش درآمد سرانه کشاورزی، تامین نیاز صنعت چوب کشور و ایجاد اشتغال است.

محمدی با اشاره به پویش هر ایرانی یک اصله درخت به منظور ترویج فرهنگ درخت و درختکاری و حفظ گستره سبز جنگل ها بیان کرد: زراعت چوب در اراضی خصوصی شهرستان لنگرود حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هکتار می رسد.

انتهای پیام/

خبرنگار:ثریا شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.