تاریخ انتشار : جمعه 17 تیر 1401 - 17:07
145 بازدید
کد خبر : 398

جداسازی مردم از عالمان نقشه شوم دشمن است

جداسازی مردم از عالمان نقشه شوم دشمن است

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری به نقش علما برای احیای نام خدا در قلوب بشر اشاره کرد و گفت : امروز دشمن تلاش می کند تا مردم را از روحانیت جدا کند و با ایجاد شبه در مسایل مختلف برای ضعیف کردن اعتقادات مردم تلاش می کند.

به گزارش رصد رودسر،آیت الله  رضا رمضانی عصر پنج شنبه  در مراسم   بزرگداشت علمای سَلَف و دو روحانی شهید بخش چابکسر در مسجد بازار این شهر با اشاره به اینکه گیلان دارای مفاخر زیادی در تمام عرصه ها است،اظهار کرد:ساخت موزه مفاخر از   نیازهای جامعه امروز ما است.

وی با اشاره به  وجود روحانیت برجسته ای مانند آیت الله جنیدی و آیت الله محمدی در شهرستان رودسر افزود:باید زندگینامه این علما جع آوری مکتوب شود تا مردم این شهرستان شخصیت های بزرگ منطقه خود را بشناسند .

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری به نقش هدایتی و تعلیم وتربیت پیامبران و عالمان درطول دوران مختلف اشاره وگفت : علما وارثان انبیاء هستند همان نقش تربیتی و تعلیمی که انبیا داشتند عالمان به حق و ربانی در بیداری و هدایتگری جامعه برعهده دارند وهرکجا که  لازم باشد به عنوان الگو نقش خود را ایفاء به خوبی ایفاء می‌کنند.

وی با اشاره به نقشه شوم دشمن برای جداسازی مردم از روحانیت تصریح کرد: برگزاری چنین جلساتی هوشمندانه و از ضروریات جامعه است چون امروز دشمن تلاش می کند تا مردم را از روحانیت جدا کند و با ایجاد شبه در مسایل مختلف برای ضعیف کردن اعتقادات مردم تلاش می کند.

رمضانی وی قرآن را منبع اصلی هدایت وتذکر انسان برشمرد و افزود:دین داری بواسطه مجاهدت‌های عظیم پیامبران و علما به دست ما رسیده و می تواند به عنوان نسخه زندگی برای بایدها ونباید های ما باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به نقش بشیر و نذیر بودن انبیاء الهی تصریح کرد:انبیا الهی بواسطه تهذیب نفس خود را تربیت کردند و سپس برای هدایت وتربیت مردم نقش آفرینی کردند اگر انسان به دانسته های خود عمل کند چیزهای دیگر به انسان آموخته می‌شود آنوقت خداوند متعال معلم انسان می‌شود وعلم خداوند وارد قلب انسان می‌شود باید قلب قابل باشد تا ازاین علم بهره مند شود.

 وی با اشاره به اینکه باید جامعه اسلامی با علم پیش رود تا به تکامل برسد،افزود:جامعه باید یا عالم باشد یا متعلم تا درمسیرعلم ودانش قرار گیرد رشد کند و به تکامل برسد.

رمضانی با اشاره به اینکه عالم ربانی مردم را به سمت خدا هدایت می کند،گفت :انسان باید متعلم به تعلیم رب شود تا به دانشی که تاثیر گذار باشد برسد تامعنویت واخلاق درجامعه تزریق شود و مردم رنگ الهی پیدا کنند.

 وی با اشاره به اینکه علما باید مجهز به ابهت علمی و معنوی باشند تا جامعه را هدایت کنند،افزود: معنویت و کمال اخلاقی به انسان انگیزه می‌دهد تا به جایگاه رفیعی که می‌خواهد برسد  و به دیگران نیز کمک کند تا با خدا مانوس شوند.

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری به نقش علما برای احیای نام خدا در قلوب بشر اشاره کرد و گفت :جامعه ای که رنگ خدایی نداشته باشد اساساً بی هویت ،پوچ و بی معنا است و عالمان برجسته برای بشیر و نذیر مردم تلاش می کنند تا دین در جامعه احیا و انسان زنده شود.

انتهای پیام/

خبرنگار:منور شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.