تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 17:45
238 بازدید
کد خبر : 37

خانواده مهم ترین عامل ایجاد انگیزه فرزندان در مطالعه است

خانواده مهم ترین عامل ایجاد انگیزه فرزندان در مطالعه است

رئیس شورای اسلامی شهر املش با اشاره به نقش مهم خانواده ها در ایجاد انگیزه فرزندان به مطالعه گفت:انسان مطالعه گر جذاب بوده و در هر زمینه ای حرفی برای گفتن دارد و راحت تر بر مشکلات فائق می آید.

به گزارش رصدرودسر،نمایشگاه و فروشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در پیاده راه جدید فرهنگی املش با حضور فرماندار ، امام جمعه و تعدادی از مدیران شهرستانی افتتاح شد.

محمد ذکری با بیان اینکه یکی از معیارهای توسعه فرهنگی هر کشور سرانه مطالعه است،اظهار کرد:اگر مردم با کتاب و فرهنگ مطالعه انس بگیرند سطح زندگی شان ارتقا می یابد و زندگی بهتری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه کتاب گنجینه و میراث ارزشمند گذشتگان ماست،تصریح کرد:هیچ میراثی با ارزش تر و سودمندتر از کتاب نیست چرا که این میراث ارزشمند انسان را از تنهایی، انزوا و افسردگی خارج کرده و شرایط آرامش و سلامت روحی وی را فراهم می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر املش گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از ضرورت های اجتماعی خواند و افزود: طبق آمارهای اعلامی متاسفانه سرانه مطالعه جامعه بسیار پایین است امیدوارم مردم اهل کتاب و و مطالعه شده و دوری از کتاب به زودی پایان یابد.

وی به نقش خانواده ها در افزایش سرانه مطالعه جامعه اشاره کرد و گفت:والدین به عنوان الگوهای رفتاری مناسب در همه زمینه ها نقش پررنگ و تاثیرگذاری در تربیت فکری و رشد اجتماعی فرزندان خود ایفا می کنند و می‌توانند با ایجاد انگیزه فرزندان خود را به سمت فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی سوق دهند.

ذکری با اشاره به اینکه انسان مطالعه گر جذاب بوده و در هر زمینه ای حرفی برای گفتن دارد،بیان کرد: به شخصه معتقدم کتاب می‌تواند زندگی هر انسانی را متحول کند انسان های بزرگ یک لحظه نمی‌توانند بدون کتاب زندگی کنند کسی که مطالعه بیشتری دارد راحت تر بر مشکلات فائق می آید.

گفتنی است که این مراسم با شاهنامه خوانی و ایستگاه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی ادامه پیدا کرد.

پایان خبر /

خبرنگار: ثریا شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.