تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 22:15
112 بازدید
کد خبر : 1160

رتبه نخست رودسر در گیلان با کاشت ۳۰۰ هکتاری جنگل

رتبه نخست رودسر در گیلان با کاشت ۳۰۰ هکتاری جنگل

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری رودسر احیا و حراست از جنگل ها را مورد تاکید قرار داد و گفت:منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودسر طی دو سال گذشته با کاشت و جنگل کاری حدود ۳۰۰ هکتار توانسته در سطح استان گیلان مقام نخست را کسب کند.

به گزارش رصدرودسر ،حسین برزگر امروز در آئین غرس نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در محوطه اداره اوقاف و امور خیریه رودسر با اشاره به غرس ۲۰ هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در این شهرستان اظهار کرد:نهال های غرس شده بیشتر از گونه صنوبر و کاج است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال مجوز برداشت بالغ بر هشت هزار و ۷۰۰ مترمکعب چوب آلات برای نیاز کارخانجات داخل و خارج استان گیلان برای اشخاص صادر شده است،افزود:با برداشت حدود ۹ هزار مترمکعب چوب به طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۹۰ تا ۱۰۰ نفر اشتغال فراهم شده است.

حسین برزگر با اشاره به فروش چوب آلات بازداشتی و درآمدی بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ريال از فروش آن ها تصریح کرد: در قسمت تصرفات حدود ۱۵۸ فقره پرونده تنظیم شده که ۱۲۲ فقره پرونده از اداره منابع طبیعی رودسر و ۸ فقره پرونده علیه این اداره بوده و بقیه پرونده ها در حال رسیدگی است.

رودسر با کاشت ۳۰۰ هکتاری جنگل رتبه نخست شهرستان های گیلان

وی با بیان اینکه هر ساله جنگل های شهرستان رودسر به کمک نهال های تولیدی از نهالستان های مختلف منابع طبیعی مورد احیا و جنگل کاری قرار می گیرد،گفت: حدود ۳۰۰ هکتار طی دو سال گذشته در شهرستان جنگل کاری شده که رودسر توانسته در سطح استان گیلان مقام نخست را کسب کند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری رودسر با اشاره به برنامه ریزی برای آبخیزداری افزود: بالغ بر ۳ میلیارد ريال برای کف بند،دیواره ،گابیون بندی و دیواره های سنگ ملاطی در منطقه اشکورات هزینه شده است.

پایان پیام/

خبرنگار: منور شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.