تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 - 19:52
102 بازدید
کد خبر : 1105

سلامتی جامعه را مدیون ایثار سفیدپوشان جهادگر هستیم

سلامتی جامعه را مدیون ایثار سفیدپوشان جهادگر هستیم

استاندار گیلان جهاد تبیین را وظیفه همگانی خواند و گفت:اگر امروز کرونا را شکست دادیم همه را مدیون فرشتگان سفیدپوشی هستیم که با ایثار و از خودگذشتگی برای سلامت جامعه جهاد کردند.

به گزارش رصدرودسر،اسدالله عباسی در مراسم سومین سالگرد عروج ملکوتی شهیده راه سلامت نرجس خانعلی زاده در سالن ورزشی شهدای کلاچای اظهار کرد: شهدای راه سلامت به ویژه شهیده نرجس خانعلی زاده پروانه وار دور بیمارانی که به صورت امانت به آن ها سپرده شده بودند جان عزیزشان را فدا کردند.

وی با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و قدردانی از حضور باشکوه مردم منطقه کلاچای برای حضور در یادواره شهیده نرجس خانعلی زاده افزود:شهدای راه سلامت فداکاری و ایثاری را در دوران شیوع ویروس کرونا به یادگار گذاشتند که پس از گذشت سالیان متمادی در بین جامعه فراموش نخواهد شد و حضور پرشور مردم در مراسم امروز نمادی از حضور آگاهانه مردم در پاسداشت از مقام و منزلت شهدا است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم حداقل ۱۰ بار در منزلت و مقام شهدا آورده شده است، بیان کرد:شهدا زنده اند ، در مسرت وخوشحالی بوده و رزق و روزی می خورند و ناظر بر اعمال ما هستند و امروز امنیتی که داریم از شهدا است.

وی با اشاره به اینکه شهدا کاملا واقف اند و در همه ابعاد زندگی و محافل و مجالس نورانی وجود دارند اما ما قادر نیستیم که حس کنیم،افزود:عارفانی که مسیر الی الله را طی کردند همانند شهید حاج قاسم سلیمانی در مکان ها و محافل مختلف شهدا را درک می کرد و هر جا نیاز بود به آن ها متوسل می شد.

عباسی شهدا را جلوه های ایثار و از خودگذشتگی تعریف کرد که باید همگی به عنوان الگو و نقشه راه خود با قدرت و قوت در مسیرشان حرکت کنیم، گفت:برخی از شهدا مانند شهدای کربلا و جنگ تحمیلی در جبهه جنگ و جهاد با دشمن به خون غلطیدند و به شهادت رسیدند و برخی دیگر مانند شهدای راه سلامت،شهدای امنیت و مدافع حرم و شهدای هسته ای برای ادای تکالیف و اجرای ماموریت های خودشان به شهادت رسیدند.

سلامت جامعه را مدیون جهاد فرشتگان سفید پوش هستیم

وی با اشاره به اینکه در دوران بیماری فراگیر کرونا کشور در تحریم ناجوانمردانه دشمن قرار داشت و از دادن حداقل یک ماسک یا واکسن برای نجات جان هموطنانمان به ما مانع می شد،تصریح کرد:زمانیکه حتی خانواده ها جرات نمی کردند به عزیزانشان که به کرونا آلوده می شدند نزدیک شوند فرشتگان سفیدپوشی بودند که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و روزها و هفته ها به خانه های خود نمی رفتند و با ایثار و از خودگذشتگی برای درمان بیماران نیازمند تلاش کردند و عده ای در این مسیر که جهاد فی سبیل الله بود به شهادت رسیدند.

استاندار با اشاره به اینکه دوران کرونا دوران جبهه و هشت سال دفاع مقدس را یادآوری و تداعی کرد که با دست خالی مقابل دشمن ایستادیم در دوران کرونا هم با وجود تحریم ها با این بیماری جنگیدیم و پیروز شدیم،افزود: مجاهدت ، تلاش و از خودگذشتگی کادر درمان ، سلامتی ملت ما را تضمین کرد و ما امروز شاهد تولید واکسن هستیم همه را مدیون کادرپزشکی و پرستاران هستیم.

وی با اشاره به اینکه کار پرستاری در حالت عادی بسیار سخت است چه برسد دوران فراگیر کرونا گفت:اگر مجاهدت و ایثار فرشتگان سفیدپوش نبود سلامت جامعه ما تضمین نمی شد و این حرکت نشات گرفته از حرکت انقلابی و آرمان های امام و شهدا است.

پایان پیام/

خبرنگار: منور شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.