تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 - 19:58
98 بازدید
کد خبر : 1109

تقویت زیرساخت های گردشگری سیاهکلده از اولویت های دهیاری و شورای روستا است

تقویت زیرساخت های گردشگری سیاهکلده از اولویت های دهیاری و شورای روستا است

آسفالت راه روستایی سیاهکلده بخش مرکزی لنگرود به طول یک هزار و ۱۰۰ متر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مناسبت بزرگداشت دهه فجر مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

دهیار روستای سیاهکلده در گفت و گو با خبرنگار ما،با اشاره به اینکه روستای سیاهکلده بخش مرکزی دارای ۳۷۰ نفر جمعیت و بیش از ۱۰۰ خانوار است،اظهار کرد:حدود ۲۰ سالی می شد که جاده روستایی ما روکش نشده بود و نیازمند به توجه بود که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته از سوی دهیاری و شورای محل و همکاری مسؤولین این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی روستای سیاهکلده و آسفالت این راه روستایی به طول یک هزار و ۱۰۰ متر و مساحت چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع افزود:این طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با حمایت های بنیاد مسکن لنگرود و از محل قیر مصرفی و اعتبارات ملی اجرایی شده است.

به گفته مجید آقایی پور نام خیابان تازه آسفالت شده روستای سیاهکلده از گلستان به نام یکی از شهدای جاویدالاثر روستا شهید شعبان اقدامی تغییر نام پیدا کرده است.

وی با اشاره به بهینه سازی معابر و تعویض کابل های فرسوده و نصب کابل خودنگهدار با مساعدت و همکاری اداره برق لنگرود و ایجاد شانه خاکی جاده روستا با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلون تومان را از دیگر اقدامات دهیاری و شورای سیاهکلده برشمرد و گفت:تهیه لوازم ورزشی و نصب چند وسیله برای پارک کودکان در دستور کار قرار دارد که به زودی اجرایی می شود.  

تقویت زیرساخت های گردشگری روستای سیاهکلده از اولویت های دهیاری و شورای روستا است

دهیار سیاهکلده توجه به فضاسازی روستا و تقویت زیرساخت های گردشگری روستا در راستای ایجاد اشتغال ، تقویت اقتصاد روستا و جلوگیری از مهاجرت روستائیان را از اولویت های دهیاری و شورای محل خواند و افزود: نصب گلدان های بتنی در حاشیه رودخانه روستا و توجه و احیای استخر آبگیری مزارع کشاورزی برای ایجاد یک مکان گردشگری به فضاسازی روستا و جذب مسافر کمک می کند.

همچنین وی از همدلی و همراهی پرویز محمد نژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس، محمدرضا جلالی فرماندار لنگرود، قسمت پور بخشدار مرکزی، بنیاد مسکن و اداره برق لنگرود، هیات امنا و بسیج روستا و اعضای شورا در اجرای پروژه های عمرانی و ایجاد آبادانی روستای سیاهکلده قدردانی کرد.

علی حسن پور رئیس شورای سیاهکلده  نیز در ادامه این گفت و گو با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این روستا شامل آسفالت،تعریض جاده از ابتدای اتوبان تا داخل روستا ،   تعویض سیم ها و جابجایی تیرهای برق و لایروبی رودخانه گفت:تمام اقدامات صورت گرفته در روستا حاصل تعامل و همراهی اعضای شورا و دهیار محل و همچنین مساعدت مسؤولان صورت گرفته است.

پایان پیام/

خبرنگار: ثریا شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.