تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 - 19:22
119 بازدید
کد خبر : 739

قوای سه گانه با تعامل یکدیگر پاسخگوی مشکلات مردم باشند

قوای سه گانه با تعامل یکدیگر پاسخگوی مشکلات مردم باشند

امام جمعه رودسر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که قوای سه گانه حق دخالت در امور یکدیگر را ندارند تلاش کنند تا با تعامل با یکدیگر پاسخگوی مشکلات مردم باشند، گفت:هر یک از قوای سه گانه نباید در کار هم دخالت کنند یا با هم دعوا کنند اختلافات را کنار بگذارند و برای کار مردم تلاش کنند متاسفانه گوش به فرمان رهبری نمی دهند و خود را به رهبری هم می چسبانند.

به گزارش رصدرودسر، حجت الاسلام تقی روحانی در خطبه های نماز جمعه رودسر در مسجد ملاامیرای این شهر با اشاره به ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر کشور اظهار کرد:متاسفانه در این ناآرامی ها طبق آمار مسؤولین ما شاهد خسارت های سنگین مالی،فرهنگی،سیاسی و اقتصادی در کشور شدیم.

وی با اشاره به اینکه عده ای برای خالی کردن عقده های خود در اغتشاشات اخیر به اموال مردم خسارت زیادی وارد کردند،افزود:عده ای از جوانان در این ماجرا اغفال شدند و راه را به اشتباه رفتند و طبق فرموده مقام معظم رهبری جوانانی که اعتراف کردند که اشتباه کردند با رافت اسلامی با آن ها برخورد خواهد شد.

امام جمعه رودسر با اشاره به تحلیل ها و عوامل ایجاد اغتشاشات کشور تصریح کرد: حاکمیت سه دهه لیبرال ها در کشور و کوبیدن بر طبل ول شدن در امور گوناگون زمینه اش الان معلوم می شود چقدر خطبای جمعه در پشت تریبون نماز جمعه حنجره هایشان را پاره کردند که مراقب باشید اما گوش نکردند.

وی هزینه نشدن در امور فرهنگی را از دیگر عوامل خواند و افزود: دستگاه های فرهنگی با مظلوم ترین شرایط کار فرهنگی می کنند از جمله نهاد فرهنگی امامت جمعه قریب به یک هزار نهاد امام جمعه در سراسر کشور به عنوان فرماندهان قرار گاه فرهنگی در شهرستانی با دستان خالی بدون ردیف بودجه و پولی فعالیت می کنند و همه هم از امام جمعه انتظار دارند.

روحانی گوش ندادن به هشدارهای حکیمانه مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از هشدارهای رهبر توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است متاسفانه در دولت ها به رغم منابع بزرگ زمینی و زیرزمینی در کشور به آن توجه نشده است.

وی با اشاره به فضای مجازی به عنوان طراحی دشمن در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: اختلاس های پشت سرهم و میلیاردی، رانت خواری ها و عدم کنترل بازار و گرانی و همچنین تحریم ها از عوامل هستند که به واقع می توانست کمر ملت ایران را بشکند اما ملت ما این خیانت ها را به پای انقلاب نمی نویسند باید دستگاه های نظارتی بهتر وارد میدان شوند و دست خائنان را کوتاه کنند.

امام جمعه رودسر با اشاره به اینکه عده ای معتقد هستند که باید برای برون رفت از این مشکلات باید دست برداشت و تسلیم شد و هر چه آمریکا گفت باید بگوییم چشم تصریح کرد: در گذشته آمریکا ۵۰ سال بر کشور ما حکومت کرد و ایران حیات خلوت آن ها بود برای ملت ما چه کردند؟ آنها معتقدند که زن را رها کنیم تا عریان وارد جامعه شود این ذلت را چگونه می توانیم قبول کنیم در حالیکه از مکتب امام حسین پذیرفتن ذلت را یاد نگرفتیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که قوای سه گانه حق دخالت در امور یکدیگر را ندارند تلاش کنند تا با تعامل با یکدیگر پاسخگوی مشکلات مردم باشند، گفت:هر یک از قوای سه گانه نباید در کار هم دخالت کنند یا با هم دعوا کنند اختلافات را کنار بگذارند و برای کار مردم تلاش کنند متاسفانه گوش به فرمان رهبری نمی دهند و خود را به رهبری هم می چسبانند.

روحانی  تقویت صدا و سیما و توجه به امور فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و افزود:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در حوزه فرهنگی بیشتر میدان داری کند و مراکز تولید و عرضه البسه را کنترل کند هر قدر ائمه جمعه در خصوص عفاف و حجاب فریاد بزنند اما از طرف دیگر لباس های مستهجن وارد جامعه شود ره به جایی نمی بریم.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ دستگاه متولی امر عفاف و حجاب در حاکمیت اسلامی هستند اما متاسفانه فقط نیروی انتظامی در میدان حاضر است، گفت:از مسؤولین دولتی و نیروهای مومن و کارآمد انتظار می رود که با تدبیر بیشتر وارد عمل شوند تا جامعه از این حالت خارج شود .

انتهای پیام/

خبرنگار: ثریا شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.