تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 - 20:45
135 بازدید
کد خبر : 731

گیلان جزء ۱۰ استان برتر کشاورزی کشور است

گیلان جزء ۱۰ استان برتر کشاورزی کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه اشکورات رودسر پایتخت فندق کشور است، گفت: گیلان به لحاظ کشاورزی جزء ۱۰ استان برتر کشور بوده که با بیش از ۸۰ نوع محصول کشاورزی ۲۰ نوع این محصولات شاخص کشوری است.

به گزارش رصدرودسر،صالح محمدی در مراسم جشنواره ملی فندق در زیاز اشکور رحیم آباد با اشاره به اینکه گیلان به لحاظ کشاورزی جزء ۱۰ استان برتر کشور است،اظهار کرد: گیلان دارای بیش از  ۸۰ نوع محصول کشاورزی بوده که ۲۰ نوع محصول آن شاخص کشور است.

وی با اشاره به محصول فندق اشکور رودسر افزود: اشکور پایتخت فندق و رودسر بیشترین سطح زیر فندق را دارد که در اشتغال پایدار جوانان و امنیت غذایی کشور تاثیرگذار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه امروزه یکی از مقوله های مهم در کنار اقتدار نظامی تولیدات کشاورزی و تامین غذایی توسط کشاورزان است ،تصریح کرد:جشنواره ملی فندق  به پاس قدردانی از زحمات و تلاش های ارزنده کشاورزان و باغداران صورت گرفته که در طول سال در حوزه کشاورزی در باغات تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه طی یک و دو سال اخیر که کشور درگیر کرونا بود جشنواره ها برگزار نشده است، افزود: جشنواره فندق برای ایجاد فضای شاد و شکرانه محصول برگزار شده است.

محمدی با اشاره به اینکه برای صنایع تبدیلی و و سایر خدمات کشاورزی در سفر ریاست جمهوری به گیلان اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص یافته تا برای برندسازی و صنایع تبدیلی کمک حال باشد،گفت: رودسر در محصول فندق در سطح دنیا جزء شاخص ها بوده نیاز است نگاهی علمی تری به این مخصول شود.

وی با اشاره به شعار سال و توجه به حوزه تولید افزود: از کلیه سرمایه گذارانی که می توانند در صنایع تبدیلی فندق نقش آفرینی کنند تا این محصول از خام فروشی خارج شود استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

خبرنگار: ثریا شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.