تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 17:05
144 بازدید
کد خبر : 651

افتتاح پروژه آبرسانی دوران محله چابکسر

افتتاح پروژه آبرسانی دوران محله چابکسر

پروژه آبرسانی دوران محله چابکسر با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان و با حضور استاندار گیلان مورد افتتاح قرار گرفت.

به گزارش رصدرودسر، آئین افتتاح پروژه آبرسانی دوران محله بخش چابکسر با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

زمین های گیلان به بهانه گردشگری به تاراج رفته است

استاندار گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه در بخش چابکسر محرومیت وجود داشت و تکمیل پروژه نیمه دوران محل لازم بود، اظهار کرد: آینده جنگ انرژی و آب در جهان در پیش داریم کشور و استان ما نیز تحت تاثیر این محرومیت است با راه اندازی تصفیه خانه و سد پلرود تنش آبی منطقه حل شود.

وی با اشاره به اینکه گیلان استانی گردشگری است اما متاسفانه زمین های استان مفت در اختیار گردشگران قرار می گیرد و به جای خرج کردن فقط تولید زباله می کنند،افزود:متاسفانه در نقطه نقطه گیلان ویلاهای لاکچری در حال افزایش است گردشگر باید بجای خرید زمین های بومیان برای استفاده از زیبایی های گیلان می تواند در روستاها و خانه های کددار و شناسنامه دار اسکان پیدا کند و هزینه کند در همه جای دنیا اینطور است.

اسدالله عباسی خطاب به دهیاران ، شوراها و شهرداری ها که با افرا د بومی که بخواهند برای فرزند خودش خانه بسازد همکاری داشته باشند ،تصریح کرد: گیلان از گردشگران استقبال می کند اما نه اینکه ویلاهای لاکچری بدون اینکه نفعی به منطقه برسانند با استفاده از خدماتی مانند آب و برق عامل کمبود آب و نوسانات برق مردم شوند متاسفانه در گیلان به بهانه گردشگری زمین ها به تاراج رفته است.

وی با اشاره به اینکه خانه های روستایی در کنار باغ و مزرعه تعریف می شود،بیان کرد:اگر باغ و مزارع روستایی با آجر و آهن محو شوند دیگر چیزی از روستا باقی نمی ماند روستا باید در جای خود حفظ شود و همه خدمات باید به روستایی داده شود این وظیفه ما مسؤولان است.

استاندار گیلان خطاب به دهیاران و شهرداران برای رعایت قوانین ساخت و سازها گفت:اگر در ماده ۱۰۰ و ۹۹  تخلفی شد و صورتجلسه ای امضا شود آن خانه و ویلا اگر در حال تخریب باشد جریمه را باید خودشان پرداخت کنند.

به گزارش رصدرودسر،اجرای پروژه آبرسانی روستای دوران محله شامل سه فاز بود که از سال ۹۷ عملیات آن آغاز شده و اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آن ۱۱ کیلومتر و برای فاز سوم این پروژه بالغ بر ۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات تنش آبی تامین و ۸۰۰ خانوار از مزایای این طرح بهره مند شده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: منور شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.