تاریخ انتشار : جمعه 17 تیر 1401 - 17:16
145 بازدید
کد خبر : 401

افتتاح طرح اضطراری تصفیه خانه طول لات در دهه فجر

افتتاح طرح اضطراری تصفیه خانه طول لات در دهه فجر

معاون وزیر نیرو از افتتاح طرح اضطراری تصفیه خانه طول لات تا دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت:با اجرای این طرح آب شرب سالم ، بهداشتی و مطمئن مردم شهرستان رودسر و شهرستان های هم جوار تامین می شود.

به گزارش رصدرودسر، شهرستان رودسر با جمعیتی بیش از ۱۴۷ هزار نفر در شرق اسـتان گـیلان واقع شده و از نظر وسعت پس از رودبار و تالش، سومین شهرستان استان بوده که شغل بیشتر مردم آن کشاورزی است این روزها به دلیل گرم شدن هوا، کاهش باران‌های فصلی و همچنین کم شدن آب رودخانه‌ها، کشاورزان این شهرستان دچار مشکل بزرگ کم آبی شده اند که برای حل آن بارها از مسؤولان معاضدت و یاری طلبیدند.

ظهر امروز معاون آب و آبفای وزیر نیرو به همراه جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی از چگونگی روند عملیات اجرای سد پلرود و تصفیه خانه طول لات رودسر بازدید کردند.

محمد جوانبخت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سد پلرود یکی از طرح های بزرگ تامین آب  استان گیلان است، اظهار کرد:با اتمام این طرح بزرگ آب شرب و کشاورزی شهرستان رودسر و شهرستان ها هم جوار را تامین خواهد شد.

وی به چگونگی روند عملیات اجرای سد پلرود اشاره کرد و افزود:دولت مصمم است که پروژه های نیمه تمام هر چه سریع تر به اتمام برسد بنابراین تلاش ما این است که این طرح بزرگ تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام و آبگیری شود.

معاون وزیر نیرو خطاب به پیمانکار که همه تلاش خود را بکار گیرد تا در موعد مقرر پروژه به اتمام برسد، گفت:همه حمایت ها از سوی دولت صورت می گیرد تا با اجرای این طرح مردم منطقه رودسر  در خصوص نیاز آبی کمتر اذیت شوند.

وی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه تصفیه خانه طول لات رحیم آباد نیز می تواند برای حل تنش آبی منطقه کمک کننده باشد، افزود:برای اتمام طرح اضطراری این تصفیه خانه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جوانبخت از افتتاح طرح اضطراری تصفیه خانه طول لات تا دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت:با اجرای این طرح آب شرب سالم ، بهداشتی و مطمئن مردم شهرستان رودسر و شهرستان های هم جوار تامین می شود.

 طبق مطالعات و بررسی های انجام شده در سالیان گذشته اجرایی شدن دو طرح بزرگ سد پلرود و تصفیه خانه طول لات در بخش رحیم آباد رودسر برای تامین آب کشاورزی و شرب مردم این شهرستان و شهرستان های هم جوار آغاز شد اما متاسفانه پس از گذشت یک دهه اتمام این طرح های بزرگ به عنوان مطالبه مردم منطقه بوده تا با اجرایی شدن این طرح ها نیاز آبی مردم برطرف شود.

انتهای پیام/

خبرنگار:ثریا شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.