تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 - 10:29
180 بازدید
کد خبر : 371

ارتقای سطح فرهنگ عمومی لازمه مدیریت صحیح پسماند است

ارتقای سطح فرهنگ عمومی لازمه مدیریت صحیح پسماند است

رئیس شورای شهر لنگرود با بیان اینکه مدیریت صحیح پسماند نیازمند ارتقای سطح فرهنگ عمومی و مشارکت همه شهروندان دارد،گفت: برای گسترش و موفقیت در فرهنگ سازی جداسازی و تفکیک زباله از مبدا تلاش شده با آموزش دانش آموزان و اعزام تیم های آموزشی به مناطق مختلف شهر به ارتقای سطح فرهنگ عمومی کمک کنیم.

به گزارش رصدرودسر، حجت الاسلام‌  محسن فداکار در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز چهارشنبه در سالن جلسات شهرداری لنگرود برگزار شد، با اشاره به تعیین شهردار این شهر اظهار کرد: مصطفی طالبی با هفت رای به عنوان شهردار لنگرود انتخاب و برای طی کردن روند قانونی به استانداری گیلان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه هومن صادقی و محمد نیکخواه پیش از این توسط شورای شهر لنگرود به عنوان شهردار منتخب به استانداری معرفی شده بودند که حکم این دو گزینه از سوی استانداری تایید نشدند، افزود:در نهایت مصطفی طالبی که از ابتدای فعالیت دوره ششم شورا به عنوان سرپرست شهرداری لنگرود فعالیت می کند با هفت رای به عنوان شهردار به استانداری معرفی شده است.

 رئیس شورای شهر لنگرود با اشاره به اینکه که مطابق وعده معاون عمرانی استانداری گیلان حداکثر ظرف ۱۰ روز وضعیت حکم شهردار مشخص خواهد شد،تصریح کرد: تلاش و عملکرد مجموعه شهرداری و شورای شهر لنگرود در طول این مدت مطلوب بوده و اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی فسادستیزی، شفافیت و عدالت اجتماعی، شهری سالم، شورای سالم و شهری آباد را شعار این دوره اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود برشمرد و افزود: رفع مشکلات شهروندان از مهم ترین دغدغه های مجموعه شهرداری و شورای اسلامی لنگرود است و برنامه هایی هم با هدف رفع ریشه ای مشکلات شهری و فراهم کردن شرایط مطلوب و ایده آل برای شهروندان تدوین شده است.

ضرورت فرهنگ سازی در کاهش تولید زباله

فداکار با اشاره به بحث ساماندهی و مدیریت پسماند به عنوان اولویت های مجموعه شهرداری و شورای شهر لنگرود تصریح کرد: گسترش شهرنشینی با خود افزایش تولید زباله را همراه داشته و به طور میانگین حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن زباله در لنگرود تولید می شود برای مدیریت بهتر این زباله ها  و انعقاد قراردادی با شرکت کیمیاگران سبز گستر سانا متعهد شده سامانه جامع هوشمند پسماند را با  هدف کمک به محیط زیست با جمع آوری پسماند های قابل بازیافت  انجام  و پسماندهای خشک شهروندان را از درب منزل خریداری کند.

وی به نقش فرهنگ سازی در چگونگی رفتار جامعه در زمینه مدیریت پسماند و زباله اشاره کرد و افزود:برای مدیریت پسماند از ظرفیت نسل آینده ساز کشور استفاده کردیم و با همکاری آموزش و پرورش تلاش کردیم تا با آموزش و مشارکت دانش آموزان برای گسترش و موفقیت در فرهنگ سازی جداسازی و تفکیک زباله از مبدا مشارکت بگیریم.

فداکار با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی کارخانه کمپوست لنگرود افزود:سالن تخمیر و جداسازی زباله این کارخانه در حال آماده شدن است پیش بینی می کنیم این سایت بتواند تا اخر سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

 سد معبر تضییع حقوق شهروندی است


وی رفع سد معبر را تضییع حقوق شهروندی و وظیفه ذاتی شهرداری ها برشمرد و گفت: در راستای زیباسازی معابر و رفاه مردم رفع مشکل سد معبر در اولویت مجموعه شهرداری و شورای اسلامی لنگرود است.

رئیس شورای شهر لنگرود با اشاره به رفع سد معبر و نظم شهری به عنوان یکی از مطالبات شهروندان افزود:برای ساماندهی و رفع سد معبر مکانی با ۹۰ غرفه در پارک بازار تعیین و در حال آماده سازی است که به زودی فاز نخست آن افتتاح می شود.

انتهای پیام/

خبرنگار:ثریا شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.