تاریخ انتشار : شنبه 13 فروردین 1401 - 21:39
164 بازدید
کد خبر : 288

ضرورت مشارکت شهروندان برای کاهش معضل زباله در واجارگاه

ضرورت مشارکت شهروندان برای کاهش معضل زباله در واجارگاه

شهردار واجارگاه با اشاره به نقش موثر مشارکت شهروندان در کاهش حجم تولید زباله این شهر گفت: جداسازی زباله های قابل بازیافت و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا می تواند در داشتن محیط زیست سالم تر و کاهش هزینه های جمع آوری زباله ها تاثیرگذار باشد.

به گزارش رصدرودسر،سید اسماعیل سادات دیلمی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر واجارگاه در حل مشکلات این شهر اظهار کرد:با بهره گیری از تمام توان و استعدادهای واجارگاه تلاش می کنیم تا این شهر به جایگاه واقعی خود برسد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای شهر می تواند در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان نقش موثری داشته باشد، افزود:اجرای پروژه های عمران شهری نقش مهمی در افزایش میزان رفاه شهروندان دارد و تلاش ما با توجه به میزان اعتبارات و درآمدهای شهرداری اجرای پروژه های زیرساختی  به صورت فاز به فاز بوده تا واجارگاه از عقب ماندگی های موجود خارج شود.

شهردار واجارگاه با اشاره به بودجه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی این شهرداری در سال گذشته تصریح کرد:در سال جاری تقریباً با افزایش دو برابری بودجه شهرداری به هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است که این تحقق این اعتبار می تواند در ارتقای سطح شهری و رتبه بندی شهرداری نقش موثری داشته باشد.

وی اجرایی شدن طرح جامع شهری را در توسعه واجارگاه موثر خواند و افزود: اجرایی شدن این طرح در تحقق اهداف،سیاست ها و برنامه ریزی های پیش بینی شده مدیریت شهری کمک خواهد کرد امیدواریم که این طرح به زودی ابلاغ و اجرایی شود.

سادات دیلمی از خرید یک دستگاه ماشین مکانیزه جمع آوری زباله به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: برای اجرای طرح تفکیک از مبدا در میادین این شهر مخزن هایی نصب خواهد شد.

وی با اشاره به جمع آوری بیش از ۸۲۸ تن زباله تولید شده شهر واجارگاه در سال گذشته بیان کرد: مشارکت شهروندان در کاهش حجم زباله تولید شده موثر است و شهروندان می توانند با جداسازی زباله های قابل بازیافت و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا برای داشتن محیط زیستی سالم تر و کاهش هزینه های جمع آوری و حمل این زباله ها شهرداری را یاری کنند.

شهردار واجارگاه با اشاره به اینکه فرهنگ تفکیک زباله باید به داخل منازل و آشپزخانه های زنان خانه دار کشیده شود، افزود:برای کاهش معضل زباله شهر واجارگاه مصمم هستیم تا در سال جاری با آموزش های لازم و استفاده از اهرم های تشویقی برای شهروندان گام های موثری در این خصوص مدیریت پسماندهای این شهر برداشته شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: ثریا شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.