تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 - 22:08
199 بازدید
کد خبر : 280

رفع تصرف ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی و ساحلی رودسر از دست سودجویان

رفع تصرف ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی و ساحلی رودسر از دست سودجویان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودسر با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی ایت شهرستان گفت: بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی و ساحلی رودسرطی سال جاری از دست سودجویان و زمین خواران خارج و آزادسازی شد.

محمدرضا کشاورز امروز در گفت و گو با رصدرودسر، با اشاره به حفاظت و صیانت از منابع طبیعی،اراضی ملی و محیط زیست اظهار کرد:با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و حفظ بیت المال،برخورد با متصرفین و متخلفین اراضی منابع طبیعی یکی از اولویت های کاری نیروهای اداره منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از مساحت شهرستان رودسر در غالب ۱۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی واراضی مرتعی تشکیل شده است، افزود: رودسر از جمله شهرستان‌های گیلان است که بیشترین میزان مراتع استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودسر با اشاره به اجرای طرح ملی کاداستر با هدف مدیریت زمین و جلوگیری از بروز بسیاری از مفاسد و تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی تصریح کرد:برای بیش از۷۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی شهرستان طرح ملی کاداستر اجرایی و سند تک برگ صادر شده است.

وی با اشاره به جنگل کاری و اجرای طرح ایران سرسبز و قوی در شهرستان رودسر افزود: بیش از۵ هزار اصله نهال بومی شامل افرا، توسکا و بلوط در نقاطی که مستعد رانش و یا نیاز به نهال کاری بوده انجام شده است.

کشاورز با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۲ اسفند هر سال به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، گفت: در شهرستان رودسر به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بیش از ۶ هزار اصله توزیع شده است.

وی اجرای طرح آبخیزداری برای سد پلرود را از دیگر برنامه های منابع طبیعی شهرستان رودسر خواند و افزود: یکی از خطراتی که همیشه سدها را تهدید و عمر آن را کم می‌کند بحث رسوبات بوده که نیازمند اجرای طرح آبخیزداری در بالا دست این سد هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودسر با اشاره به اجرای سه طرح ملی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در این شهرستان گفت: در سال گذشته چند پروژه ملی و شهرستانی شامل پروژه کاکرود، لات محله، نیاسان دره ونیز دیوار چینی حاشیه رودخانه پلرود از محل اعتبارات ملی و صندوق توسعه اجرایی شد.

انتهای پیام/

خبرنگار: منور شعبان پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.